cheque uitreiking tijdens benefietstrafzitting
Bestel nu de puzzel

Welkom op de website van Rotaryclub Cuijk~Maaskant

Bridgedrive 2024

Voor de 40e keer organiseert de Rotaryclub Cuijk ~ Maaskant de bridgedrive, waarvan de opbrengst ten goede komt aan het Marikenhuis in het Land van Cuijk!

Op zaterdag 2 maart 2024 vindt de jaarlijkse bridgedrive van de Rotaryclub Cuijk Maaskant plaats in het bedrijfsrestaurant van MSD in Boxmeer, met aanvang om 15.00 uur. Aanmelden kan via rotarybridgedrive@gmail.com

Wat is het Marikenhuis? Het Marikenhuis Land van Cuijk is een centrum voor leven met en na kanker. De diagnose kanker kan veel impact hebben op je leven, en het Marikenhuis staat klaar om te ondersteunen. Of je nu zelf ziek bent, ziek bent geweest, of een dierbare hebt die met kanker te maken heeft (gehad), bij het Marikenhuis kun je terecht voor een kopje koffie, thee en een luisterend oor. In 2024 starten inloopmomenten in Cuijk en Boxmeer, waar we informatie verstrekken en helpen bij de voorbereiding op gesprekken met bijvoorbeeld artsen. Ook bieden we lotgenotengroepen en indien nodig verwijzen we naar andere vormen van hulp. Het Marikenhuis werkt aan een gevarieerd activiteitenaanbod voor de doelgroep.

Het Marikenhuis is een vrijwilligersorganisatie en leunt voornamelijk op fondsen, sponsors en donaties om haar diensten te kunnen blijven aanbieden.

Hulphond

Inzamelactie voor Stichting Hulphond groot succes.

Afgelopen jaar werden door Rotaryclub Cuijk-Maaskant voor Stichting Hulphond vele duizenden inktpatronen, cartridges en mobieltjes ingezameld.  Door deze inzamelactie kunnen zij weer een extra hond gaan opleiden. De hulphonden van Stichting Hulphond worden opgeleid als steun en toeverlaat voor mensen met een fysieke beperking, epilepsie of posttraumatische stressstoornis (PTSS). Ook jongeren met gedrags- of emotionele problemen, psychiatrische problematiek, ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD of autisme en (licht) verstandelijke beperkingen blijken gebaat bij de inzet van hulphonden.

Met deze actie werden twee doelen gediend; het bekostigen van een deel van de opleiding van een hulphond en niet onbelangrijk het milieu.   De ingezamelde inktpatronen, cartridges en mobieltjes werden namelijk allemaal gerecycled  en vertegenwoordigden een bedrag van 11.213 euro.

Onlangs overhandigden vertegenwoordigers van Rotaryclub symbolisch de cheque aan een jonge hulphond op locatie van Stichting Hulphond in Herpen.

Over onze club

Rotaryclub Cuijk~Maaskant is opgericht in 1982 en telt steeds meer jonge enthousiaste leden. De diversiteit van beroepen levert een aangename samenwerking op. De club is niet van plan om stil te zitten. Ze steken de handen uit de mouwen voor goede doelen en zijn maatschappelijk betrokken met name in de regio Noordoost Brabant en Noord-Limburg. Samenwerken is meer dan de som der delen.

Contact voor goede doelen of informatie kan via: rotary.cuijkmaaskant@gmail.com

Meer Informatie

Wekelijkse bijeenkomst

Wekelijkse bijeenkomst donderdag van 18.00u tot 20.00u bij Hotel Riche in Boxmeer. Steenstraat 51, 5831 JB Boxmeer.