NIEUWSBRIEF September 2016 Zuidoost Nederland (District 1550)

1) Zoals beloofd zal ik u op de hoogte houden van de zaken die vanuit ons District, ons Nederland met het uitvoeringskantoor RAN en Rotary International op me afkomen.

a)Zo speelt op dit moment binnen ons Nederland overleg heel sterk het reageren op de veelvuldige vraag vanuit de Clubs wat we kunnen doen aan ons niet al te sterke Imago.

b) Vanuit Rotary International komen toch wel heel veel opmerkingen over ons Nederlands achterblijven met het bijhouden van gegevens (en financiën) in Rotary.org.

c) Graag vestig ik uw aandacht op twee bijeenkomsten die begin oktober plaatsvinden:
c1) 1 Oktober is toch zeker ook uit ons District een aantal Rotarians op de landelijke bijeenkomst (met een prima programma) van Vocational in Hilversum aanwezig.

Meer info:

Info voor ons District: HC Maassen <hc.maassen@kpnplanet.nl>

c2) Op zaterdag 8 Oktober hebben wij in Horst onze jaarlijkse infodag waarop wij graag afvaardigingen vanuit alle clubs zien om onze Rotary kennis bij te spijkeren.

Special, maar niet exclusief voor nieuwe leden, Inkomend Voorzitters en Jeugdcommissies en secretarissen.

OOK IS HET EEN GELEGENHEID OM UW KENNIS OVER ONZE 100 JARIGE Rotary Foundation te completeren. Zie bijlage 1

2) Aandacht voor………..

Deze maand pakt Lucien Perlitius van onze club Landgraaf, vanuit zijn rol als

DISTRICT JEUGDCOMMISSARIS de uitdaging op om U (nog) meer te enthousiasmeren voor onze 5e avenue. Zie bijlage 2

3) Vacatures:

Wij hebben waarschijnlijk allemaal een taak binnen onze eigen club, maar als Internationale Organisatie kunnen wij niet functioneren zonder ook de tussenliggende Echelons MET ELKAAR te bemannen. Het district, Landelijke werkgroepen hebben U nodig. Wie binnen uw club heeft hier z’n aandeel in?

Landelijk:

Voor Penningmeester RAN vinden nu de laatste sollicitatiegesprekken plaats.
Voor ICT functionaris RAN is de profielschets op: http://www.rotary.nl/nieuws/bestuursfunctie/

District:
Voor de continuïteit zijn we op zoek naar een Districtssecretaris 2016-2019. Elke gouverneur heeft maar een functielevensduur van 1 jaar en geloof me, een behoorlijk drukke agenda voor een heel leuke taak. We hebben echt een District Secretaris nodig die de jaarlijkse input van LEAD en Rotary.org voor de District taken voor zijn/haar rekening neemt. Daarnaast is de Secretaris lid van onze Kleine district staf.

Om te beginnen staat er een mooie fles wijn voor u klaar!
Daarnaast vragen wij een van u voor de functie van Redacteur Rotarian. Een maal per maand landelijke redactievergadering.

Bel me a.u.b voor meer informatie.

BIJZONDERE WETENSWAARDIGHEDEN IN ONS DISTRICT:

Onze Oud Gouverneur Jan Hol is 3 jaar geleden gestart met een ontzettend leuke aktie voor “End Polio Now”. De tulpenaktie! Na een wat moeizame start (alle begin is moeilijk) is het tweede jaar een landelijk groot succes geweest en nu we aan de vooravond staan om Polio echt de wereld uit te krijgen heb ik al uw voorzitters van dit jaar uitgedaagd om met de club een stevige afname te doen.

Vandaag of morgen krijgt u het bestelformulier in de bus.

Meer informatie over de Polio aktie krijgt U van ons PolioPlus Subcomittee lid:

Ellen van der Zweep-van Hoorn clublid Elst Over-Betuwe: info@bordercollieevents.nl

Op de dag van aardbeving in Italy, nam ShelterBox operations team contact op met de Italiaanse ShelterBox contactpersonen binnen Rotary Italië. De Rotarians hielpen ShelterBox met vervoer en accommodatie en brachten hen bovenal direct in contact met de lokale autoriteiten. Door de hulp van Rotarians, kan ShelterBox in een zeer korte tijd de situatie ter plekke beoordelen.

Een moment als deze toont hoe waardevol de samenwerking is van de project partnership tussen Rotary en ShelterBox.

Onder het mom: Overdaad schaadt stop ik met verdere info en verwijs nog graag even naar onze website op Rotary.nl!

Peter A.C. van der Tol
Gouverneur 2016/2017

www.rotary.nl/d1550/

Bijlage 1) RotaryDistrict Infodag Zaterdag 8 oktober

bijlage 2)Onze 5e Avenue.