NIEUWSBRIEF Oktober 2016 Zuidoost Nederland (District 1550)

Alweer Oktober!!

Zie ik je de 8e oktober op de District infodag. Deze week graag nog aanmelden.
Voor de informatie zie bijlage*

Nieuws

Vorige maand vertelde ik al dat we (7 Gouverneurs) ons aan het bezinnen waren om met ’n deel van het EigenVermogen van de RAN een antwoord te geven op de veel gestelde verzoeken uit ons land om aan het Rotary imago te werken. Welnu: tussen 24 oktober en half december is er afwisselend op 3x3 grote Bilboards langs de snelweg te zien:

Wat Rotary doet om mensen te helpen.

De eerste in ons District komt v.a. 24 oktober bij Empel (Den Bosch) langs de A2.

Vacatures

Willen wij als District optimaal kunnen functioneren dan zullen er toch echt uit onze clubs mensen moeten opstaan om functies in en voor het District te bemannen.

Het meest urgent is een DISTRICTSECRETARIS 2016-2019
Bel me a.u.b. ik leg graag uit wat de bedoeling van deze spilfunctie is.

Al meerdere malen gevraagd: DISTRICTCONTACT voor ons 2 maandelijks Rotarymagazine.

Denk je: “ Ik wil graag wat doen, maar net niet bovenstaande 2 urgente vacatures.” Er is een constante roulatie van functies op alle relevante Rotary Avenues en andere aandachtsgebieden. Regio IV(Eindhoven e.o.) heeft graag een nieuw lid voor haar Jeugdcommissie!

Last but not least: Op de komende Pets/Assembly van 18 maart 2017 hopen we jullie weer voor te stellen aan de kandid(a)at(en) Gouverneur 2020-2021.
Daarom roepen we clubs op om te overwegen een van hun clubleden hiertoe

vóór 15 November 2016 bij ondergetekende voor te dragen.

Informatie

Elk jaar maken we voor de inkomende Voorzitters een Handboek met informatie voor hun
komende bestuursjaar. Regelmatig krijg ik de vraag of dit boekwerk ook voor andere leden beschikbaar is.
Natuurlijk!!!!! http://www.blablabladerbaar.nl/rotary/handboek/d1550/2016-2017.html

Tulpenaktie losgebarsten.

De drie Districten van Zwitserland hebben samen al 450 doosjes besteld. Daar gaan we toch makkelijk overheen hè?
Als bijlage* deze keer uitgebreide informatie van onze End Polio Now ambassadeur Ellen van der Zweep.

Er is duidelijk een einde gekomen aan het Zomerreces van de clubs. Ik krijg heel veel bericht over prima acties en evenementen waar we als Rotaryclubs aan werken en die zeker meewerken aan versterking van ons credo: Serve above Self en ons jaar thema Rotary helpt mensen. Afgelopen zondag deden 11 Rotary- en 2 Lions clubs uit de Betuwe mee aan de 4e Botary. (http://www.botary.nl/) Feest hoor met zo’n weer!

Peter A.C. van der Tol
Gouverneur 2016/2017