instructies voor powerpoint presentaties in zoom

POWERPOINT PRESENTATIE IN ZOOM MEETING?

Wil je bij een Rotary ZOOM-meeting gebruik maken van een PowerPointpresentatie? Dat doe je zo:

•Zorg dat je de PowerPointpresentatie open hebt staan op de laptop/tablet waarop je Zoom gebruikt;

•Wacht tot de host van de meeting je het woord geeft;

•Klik op ‘Share screen’ (groen vakje met pijl omhoog) in de werkbalk; beweeg je muis over het scherm als je de werkbalk niet ziet;

•Je ziet nu alle vensters die je op je laptop/tablet open hebt staan op dit moment. Zoek het venster met daarin de PowerPointpresentatie die je wilt gebruiken en klik deze aan;

•Zit er geluid bij je presentatie? Vink dan ook ‘Share computer sound’ aan;

•Klik op ‘Share’;

•Alle deelnemers zien nu jouw Powerpointscherm;

•Klik in je eigen Powerpointscherm op het icoontje voor ‘Diavoorstelling’ (presentatiescherm rechts onderin, naast zoomfunctie van PowerPoint), om de presentatie voor iedereen full-screen te maken, zoals je dat ook in de normale vergaderzaal zou doen. Klaar met presenteren? Klik op ‘Stop share’ (rood balkje) bovenin het Zoom scherm.

TIP: test je presentatie vóór de meeting even met de host van de vergadering!