instructies zoom voor deelnemers

Instructies voor deelnemen aan vergadering via ZOOM op desktop/laptop Windows 10, smartphone of tablet (IOS/Android) zonder account

Voor desktop (met camera!)/laptop Windows 10

Stap 1: Je hebt via de mail een uitnodiging voor een ZOOM vergadering ontvangen (zie plaatje). Dat gebeurt als URL (https://enz) met vermelding van een Meeting ID en Password. Deze link is je toegestuurd door de ‘Host’ van de vergadering (bijvoorbeeld de voorzitter of inkomend voorzitter van de club, of een andere functionaris).

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1564.JPG

Stap 1: dubbelklik op deze link

Stap 2: klik op koppeling openen

Stap 3: wacht even omdat er verschillende menu’s langs komen die bewerkingen uitvoeren. Volg eventuele instructies als je browser niet reageert. Zie plaatje hieronder

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1566.JPG

Stap 4: klik op ‘join with computer audio’. Zie plaatje hieronder

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1599.JPG

Stap 5: ga naar de balk onderin het beeld van zoom en klik op de camera om de camera te activeren

(dit icoontje zit links op die balk). De andere deelnemers kunnen je dan zien.

Je kunt nu deelnemen aan de vergadering

Voor IOS en Android

Stap 1: dubbelklik op de link die je via email hebt ontvangen. Er wordt gevraagd hoe je de link wilt openen. Zie plaatje bij IOS:

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1571.JPG

Stap 2: Je krijgt (bij IOS) het volgende plaatje te zien.

Stap 3: maak en keuze en volg de instructies.

Stap 4: klik op ‘call using internet radio’.

Stap 5: ga naar de balk bovenin het beeld van ZOOM en klik op de camera om de camera te activeren. De andere deelnemers kunnen je dan zien

Je kunt nu deelnemen aan de vergadering

Tip

Het is belangrijk dat de meeting goed verloopt en dat iedereen die iets zeggen wil aan bod kan komen. Om achtergrondgeluid van de deelnemers die niet spreken te beperken, kan de ‘host’ van de meeting je vragen je microfoon op ‘mute’ te zetten. Wie iets wil zeggen kan zichzelf weer verstaanbaar maken door de knop ‘unmute’ te gebruiken. NB: de host kan zelf ook microfoons aan of uitzetten. Zo zorgen wij er samen voor dat de vergadering succesvol verloopt!

Einde van de meeting

Stap 6: De voorzitter kondigt het eind van de meeting aan. Daarna drukt de host op ‘end meeting’. Daarmee wordt de verbinding met alle deelnemers verbroken. Je kunt ook zelf tussentijds de vergadering verlaten als dat nodig is. Je drukt dan op de knop ‘leave’.

Veel succes!