Vooraankondiging RYLA 2023

2023 district 1560

DE RYLA KOMT ER WEER AAN !

RYLA:  een intensief weekend voor jonge professionals waarin ze worden uitgedaagd om door middel van inspanning en ontspanning hun individuele leiderschapskwaliteiten te ontdekken en te ontwikkelen.

In de maandbrief van oktober is kort terug gekeken naar het RYLA-weekend in district 1560 dat van 30 september tot 2 oktober 2022 gehouden is in Enschede. Inmiddels zijn de resultaten van de aansluitende evaluatie onder deelnemers, workshopbegeleiders en assessoren verwerkt en met betrokkenen gedeeld. Die reageerden als volgt: “Wat een mooie reacties en reflecties (…) Mooie, uitgebreide feedback en goede evaluatie (...)”.

De deelnemers aan RYLA 2022 keken op het weekend terug met reflecties als:

“Het was veel informatiever en interessanter dan ik vooraf dacht.” en
“Interessante manier om mezelf beter te leren kennen...” en
“ik had totaal wat anders verwacht maar een supersterke en goede workshop”
“(...) en het helpt je echt uit je comfortzone te stappen.”

De waardevolle tips en aanbevelingen uit de evaluatie nemen we mee in de voorbereiding van de volgende editie. De datum daarvan is al vastgelegd, RYLA 2023 zal worden gehouden van vrijdagavond 14 april tot zondagmiddag 16 april 2023.

De locatie is nog niet zeker maar zal in ieder geval ergens binnen district 1560 zijn..

Inhoudelijk zal het programma niet veel afwijken van de afgelopen keer. De feedback was immers bijzonder positief. Steekwoorden daarvoor zijn: communicatiestijlen, persoonlijk leiderschap, talentontwikkeling en conflicthantering. Dat alles in een veilige setting met veel persoonlijke aandacht.

De workshopleiders en de meeste assessoren lopen zich er al warm voor...

Het zou goed zijn als deelnemers dat ook vast doen want we verwachten veel aanmeldingen !

Om in aanmerking te komen als deelnemer, moet je tussen de 20 en 28 jaar zijn. Je studeert of bent net een paar jaar aan het werk. Je wil nadenken over keuzes die je moet gaan maken of net gemaakt hebt. Je hebt vragen over hoe je regie kan voeren over je eigen leven, hoe je je persoonlijk leiderschap vorm kan geven.

Je hoeft als deelnemer aan de RYLA geen directe binding te hebben met de Rotary. Sterker nog, we streven er naar om in de komende RYLA een belangrijk deel van de deelnemers buiten de Rotary-kringen te vinden.

Dus voel jij je aangesproken of ken je iemand waarvan je denkt dat hij/zij gebaat is bij deelname aande RYLA 2023, attendeer hem dan alvast op de mogelijkheid om in te schrijven.

Dat kan vanaf 1 januari 2023 op de website www.RYLA1560.nl Daar staat aanvullende informatie over de training en over de kosten.

Als je zelf lid bent van Rotaract/Rotary of je ouders zijn dat, dan krijg je voorrang bij de plaatsing als je een vriend/vriendin meeneemt die niet via ouders of andere familieleden bindingen heeft met Rotary.

Overigens goed te weten dat in het najaar 2023 de internationale RYLA, die samen met onze zusterorganisatie in Duitsland wordt verzorgd, ook weer zal worden uitgevoerd.