RC Apeldoorn Zuid

Codeclub Apeldoorn

Dit project, gestart in 2018, nadat de onderwijskoepels in Apeldoorn en de Gemeente dit project met veel enthousiasme hadden omarmd. is een initiatief van Rotaryclub Apeldoon en Rotaryclub Apeldoorn Zuid. Het doel van dit project is om alle 72 basisscholen in Apeldoorn e.o. de klassen 6 en 7 te leren coderen, hetgeen het analytisch vermogen van de kinderen ontwikkeld en hen helpt de beginselen van het programmeren bij te brengen.

Onze kinderen groeien op in een digitaal tijdperk, maar ons basisonderwijs is daar nog onvoldoende op ingesteld. Wij ondersteunen het Basisonderwijs en de leerkrachten door de leerlingen spelenderwijs digitaal onderwijs aan te bieden. Codeclub Apeldoorn werkt met door hen opgeleide vriwilligers en neemt zelf de laptops met lesmateriaal Scratch, mee naar de scholen. Inmiddels zitten wij in het derde schooljaar en hebben zo'n 45 basisscholen de codeerlessen mogen ontvangen.

Inmiddels lopen er gesprekken met enkele andere Rotary clubs in Nederland die te kennen hebben gegeven ook te willen starten met dit succesvolle project.

Voor meer informatie bezoek de website van dit project op:  codeclubapeldoorn.nl

Met vriendelijke groeten,

Voorzitter Codeclub Apeldoorn