RC Hengelo febr. 2018

Wens Ambulance Oost Nederland**

** Wens Ambulance Oost Nederland was voorheen Twentse Wens Ambulance

Hengelo Ov, 26 februari 2018

In 2017 is het pand van de toenmalige Twentse Wens Ambulance in Enschede zwaar beschadigd. De voorzitter van de TWA (ons gewaardeerde Rotary lid Salah Said) kwam met een hulpvraag in onze richting, en we hebben als Club met z’n allen besloten deze hulpvraag op bijzondere wijze in te vullen!

Op maandag 26 februari 2018 is met algemene stemmen het besluit genomen de Wens Ambulance Oost Nederland voor 5 jaar te adopteren als project. (Tot 26 februari 2023).

De behoefte aan een (groot) project is door de Community commissie in de persoon van Albert Gieling helder uiteengezet en de Wens Ambulance Oost Nederland is een doelgroep die ons past en tevens past bij onze clubcultuur.

Mede op verzoek van de leden is er een PR commissie en een beleids-commissie in het leven geroepen om het project te ondersteunen.

Peter Schiphorst heeft uiteengezet wat nodig is om duidelijke steun te bieden.

Wij zullen leden leveren voor het bestuur van de Wens Ambulance Oost Nederland en hiernaast  zowel financiële bijdrage (ter waarde van € 25.000,-, uit te keren in bedragen van € 5000,- per jaar, beginnend in 2018 en eindigend in 2023).
Maar er is vooral behoefte meer handmatige en praktische  hulp van RC Hengelo om een geheel nieuwe en bestendige organisatie op te tuigen voor de toekomst.

We kunnen met ons allen constateren dat de doelstelling alle verwachtingen heeft overtroffen.
Meer info over de WAON  vindt U op de website; Van wens naar werkelijkheid! • WensAmbulance Oost-Nederland

De Club heeft in 2020 een donatie aangevraagd bij de TRF (Rotary Foundation). Deze donatie is gehonoreerd door Evanston (Ill.) en de TRF van regio 1560 in maart 2021 met een fantastisch bedrag van € 5000,-

Cobie Baart (2017-2019)  / Henk Bijen (2019-2021)
Voorzitter(s) RC Hengelo