xx

.

Goed nieuws!
RLI gaat weer van start!

Na een periode van 1,5 jaar gaat Rotary Leerinstituut Nederland (RLI) in ons district weer workshops organiseren.

Deze workshops zijn bedoeld voor Rotarians die - hetzij vanuit hun functie binnen de club, danwel vanuit persoonlijke interesse (of beide) - meer willen weten over alles wat met Rotary (wereldwijd), haar projecten, activiteiten en mogelijkheden te maken heeft.

Thema's zijn o.a. teambuilding in de club, het opzetten van succesvolle serviceprojecten, de organisatiestructuur van Rotary, PR & communicatie en succesvol ledenbeleid. Ook typische Rotaryzaken zoals vocational service, youth service en The Rotary Foundation komen uitgebreid aan de orde.

De trainers zijn er niet alleen voor het overbrengen van kennis, maar zorgen vooral voor interactiviteit in de workshops, een belangrijk kenmerk van RLI (immers: Rotary zijn we samen).
Vaak zijn deelnemers zelf ook materiedeskundig in bepaalde aspecten van Rotary.

Je wordt gestimuleerd om die kennis te delen. Kennis over/vanuit je eigen club, bepaalde projecten of andere ervaringen binnen Rotary. Op die manier leg je via de RLI-workshops ook nieuwe contacten en ontstaan er nieuwe ideeën op het gebied van organisatie en samenwerking.

Ook voor dit jaar (2022) zijn weer enkele bijeekomsten gepland. Deze worden binnenkort hier vermeld.

Iedere workshop staat op zichzelf en kan los gevolgd worden, maar de meeste deelnemers hebben voorkeur voor het afgeronde geheel van de serie.