Wandelen voor Water in ons District

WANDELEN VOOR WATER

Al jarenlang doen Rotaryclubs actief mee met het bekende sponsorevenement: Wandelen voor Water, dat door SIMAVI wordt georganiseerd. Kinderen van 6-12 jaar worden bewust gemaakt van de wereldwaterproblematiek, o.a. door gastlessen van Rotarians, en steunen tegelijkertijd leeftijdgenootjes in ontwikkelingslanden door geld in te zamelen voor veilig drinkwater, voorzieningen voor handen wassen en wc’s. Dit evenement vindt plaats rond Wereldwaterdag op 22 maart, maar het hele jaar door is er een educatief programma, dat in modules aan leerkrachten wordt aangeboden. Aansprekende ambassadeurs zijn Dieuwertje Blok en Eva (Klokhuis). Nu al hebben zich 170 scholen/ruim 14.000 leerlingen (1 september 2021) voor het nieuwe schooljaar opgegeven om weer mee te doen in 2022. De sponsorgelden zijn bestemd voor 12 scholen in west Oeganda.

Het Waterplatform zorgt bij dit project voor ondersteuning van de Rotaryclubs en uitwisseling van ervaringen. Twee leden van het Waterplatform, Chris Engelsman en Bauke Boersma, zitten in de Raad van Advies van Simavi voor Wandelen voor Water.

Meer informatie: www.wandelenvoorwater.nl

Afbeelding met tekst, krant, schermafbeelding

Automatisch gegenereerde beschrijving