Huizen-Gooimeer

Anderhalve Meter Clean Up Challenge

ZATERDAG 6 JUNI 2020 ENDPLASTICSOUP ACTIEDAG IN CORONATIJD

Er is door EndPlasticSoup een aan de Coronaregels aangepaste actie ontwikkeld: 1,5 Meter Plastic Clean Up Challenge. De uitdaging is om al het plasticafval binnen je eigen 1,5 meter op te ruimen, alleen of met familie (wel op veilige afstand), bij je thuis, op straat, in het park of in je eigen buurt.

Alles wat je nodig hebt is een paar handschoenen en een vuilniszak, enthousiaste clubleden die mee willen doen en als je club die heeft de EndPlasticSoup vlag. Maak een foto (liefst met de vlag) van het verzamelde plastic, stuur de foto en het aantal verzamelde zakken naar endplasticsoup@gmail.com of post direct op Facebook #endplasticsoup. Er is promotiemateriaal beschikbaar, een campagne logo, poster, social media materiaal, dat gebruikt kan worden om mensen op te roepen om hun eigen 1,5 meter op te ruimen! Het is een positieve actie met een knipoog en een glimlach naar de serieuze werkelijkheid waarin we leven.

Het doel is dat zoveel mogelijk Rotary Clubs en Rotarians met hun familie, kinderen, kleinkinderen en vrienden in actie komen om aandacht te vragen voor het enorme plastic probleem en te laten zien dat we als Rotary daadwerkelijk People of Action zijn. Inmiddels is er ook een groot aantal buitenlandse clubs aangesloten die mee gaan doen.

Kijk ook op de site en Facebook. En bekijk deze video.

PS. Het promotiemateriaal kan aangepast worden met de naam van de eigen club onder het actielogo, we leveren het dan in hoge resolutie aan.