Mooie Samenwerking

ROTARY EN 75 JAAR VRIJHEID

In het komend Rotary jaar 2019-2020, vieren we dat Nederland 75 jaar geleden is bevrijd en dat we sindsdien in vrijheid leven. Rotary is gevraagd om partner te worden van dit programma.

Ik roep graag Rotaryclubs op om samen met anderen, in het bijzonder met de plaatselijke herdenkingscomités iets te organiseren, bij voorkeur vrijheidsmaaltijden. Elke Rotaryclub kan er invulling aan geven op de manier die bij de club past. Vrijheid organiseer je met elkaar.

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei heeft de ambitie dat de Vrijheidsmaaltijd een nieuwe, landelijke 5-meitraditie wordt. De Vrijheidsmaaltijd is een gezamenlijke maaltijd en vindt plaats op 5 mei. Tijdens de maaltijd gaan bekenden en onbekenden met elkaar in gesprek over wat vrijheid voor hen betekent.
De maaltijden staan voor ontmoeting en verbinding en sluiten heel mooi aan bij het Rotary jaarthema:

Rotary Connects the World

Om dit jaarlijks te kunnen realiseren heeft het Nationaal Comité samenwerking gezocht met landelijke partners die meehelpen om deze ambitie waar te kunnen maken. Rotary is één van die partijen die een belangrijke bijdrage kan leveren door het idee van de Vrijheidsmaaltijd verder uit te dragen en te faciliteren.

Ik nodig jullie dan ook van harte uit een Vrijheidsmaaltijd te organiseren.

Voor meer informatie klik hier en doe mee!

Nel Sangers, Gouverneur