National Immunzation Day 2014 - 2

NID in Uttar Pradesh in India in de laatste week van februari 2013

Op 20 februari vertrekt een team van 10 Rotarians vanuit District 1570 naar Uttar Pradesh in India om tijdens de National Immunization Days kinderen to 5 jaar tegen polio te vaccineren.

Rotary’s END POLIO NOW campagne is erg succesvol. Voor 1985 kwam polio nog in 125 landen endemisch voor. Nu nog slecht in 3 landen: Afghanistan Pakistan en Nigeria.

Al 3 jaar hebben zich in India geen nieuwe poliogevallen voorgedaan. Dat is een geweldige mijlpaal : India is nu officieel POLIOVRIJ verklaard!

Dit jaar maken 2 RLI-deelnemers deel uit van ons NID vaccinatie -team en ook vorig jaar zijn 2 enthousiasten RLI deelnemers mee geweest naar India om kinderen tegen polio te vaccineren.

Het is belangrijk dat we de END POLIO NOW campagne blijven steunen! De Bill & Melinda Gates Foundation verdriedubbelt onze bijdragen aan de END POLIO NOW campagne!

We hebben geld bijeengebracht voor 200 rolstoelen (Tricycles) .Die gaan we zelf in Moradabad uitdelen aan polioslachtoffers.

Na onze NID-reis vorig jaar hebben de teamleden zich ingezet voor een water- en sanitatieproject (50 waterpompen en 100 toiletten) in de sloppenwijken van Moradabad. We gaan natuurlijk naar ons project kijken !