IHE Scholarships

Sinds 2012 verzorgt Rotary Scholarships aan de IHE Delft, dé universiteit in de wereld voor wateropleidingen en watermanagement. De studenten komen voornamelijk uit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Ze zijn al werkzaam op het gebied van water en krijgen de kans om hier een masteropleiding van 18 maanden te volgen. Na deze opleiding gaan ze terug naar hun land van herkomst om te werken in de watersector.
Inmiddels zijn al 96 studenten afgestudeerd, waarvan 11 cum laude. 80% werkt in de watersector en bekleden soms hoge functies. Een traject met zeer succesvolle resultaten!

In oktober 2019 zijn weer 14 studenten begonnen aan hun studie in Delft. De selectie is streng en voor het krijgen van een Rotary Scholarship het is ook noodzakelijk dat zij door een lokale Rotary gesponsord worden.
Per Rotary Scholarship is $ 50.000 nodig om de MSC opleiding te volgen. Hiervoor is € 12.000 nodig vanuit Nederlandse clubs en met bijdragen van o.a. de Districten en The Rotary Foundation wordt dit aangevuld tot de benodigde $ 50.000.

Samen met het District Waterplatform doe ik een oproep aan jullie, Rotary Clubs en Rotarians, om een bijdrage te leveren, zodat ook komend jaren weer studenten met een Rotary Scholarship in Delft kunnen studeren.
We denken hierbij bv aan een bijdrage van € 500, = per Rotary Club. Op een laagdrempelige manier kunnen jullie bijdragen aan een van de belangrijkste aandachtsgebieden van Rotary: Schoon drinkwater en sanitatie.
En wat zou het mooi zijn als we jaarlijks twee studenten kunnen supporten.

Om een weloverwogen keuze te kunnen maken, treffen jullie nogmaals de brochure als bijlage aan die ook is meegezonden met het laatste Rotary Magazine.

Mochten jullie een avond over dit onderwerp willen houden en dan specifiek over de IHE kunnen jullie dit kenbaar maken bij Chris Engelsman (chrisengelsman@hotmail.com).

We hopen op een stevige support, waarvoor heel veel dank!

Brochure IHE Rotary Scholarships