xx

.

Waar zijn wij eigenlijk mee bezig
tijd voor reflectie en reflexief handelen

Kijkend naar Vocation verwoord in de 4-Way test kan het niet anders dan ‘Environment’ in de armen sluiten. Ze omvat immers alle andere Rotary-focusgebieden en is zonder een gezond leefmilieu duurzaamheid en rechtvaardigheid wel mogelijk?

Daarom gaat het 3e landelijke Vocational Service seminar vooral hierover*.  Logisch ook na de twee succesvolle voorgangers over respectievelijk ‘Ethiek en techniek (2016)’ en ‘Integriteit als vitale verbinder (2020)’.

Waarom nu ‘Environment’?

Dit 7e aandachtsgebied is, in tegenstelling tot de overige 6, vooral gericht op de manier waarop wij als Rotarians met ons doen (handelen) en laten (nalaten) hieraan bijdragen.

In het ochtendprogramma presenteren drie sprekers het thema. Na de lunchpauze zijn er workshops om het gesprek te hebben over hoe als Rotarian daar inhoud aan te geven in ons werk/professie. Zo proberen wij het denken (de reflectie) te stimuleren over morele meningsvorming binnen Vocational Service over dit belangrijke maatschappelijke aandachtspunt.

(* In de workshops komen ook andere aspecten van Vocational Service aan de orde!)

Toegankelijk voor alle Rotarians en Rotaractors, liefst met introducés en/of potentiële leden.

Natuurlijk gelden de actuele coronaregels van de overheid.