Rotary Festival Nederland 2022; een update

Inmiddels worden de contouren van het festival steeds meer zichtbaar. De drie programmalijnen vullen zich en het ziet ernaar uit dat deze Rotary (familie)dag voor elk wat wils te bieden heeft.

De programmalijn Infotainment krijgt als volgt body.

• Charles Groenhuijsen leidt gedurende de dag drie gesprekstafels waar sprekers ruimte krijgen om hun presentatie toe te lichten.
  • De Spacebuzz van Andre Kuipers kan maar liefst circa 200 kinderen ontvangen. Het wordt immers ook een echte familiedag.
  • En qua muzikale ondersteuning is een keur van artiesten benaderd, die belangeloos of tegen een gereduceerd tarief op willen treden.

De tweede programmalijn Inspiratiemarkt krijgt onder leiding van PDG Bauke Boersma en Gert-Jan van Dommelen vorm. Zo zullen maar liefst 35 Rotaryclub hun project(en) presenteren. En ook vanuit RAG’s, Fellowships en Rotary Commissies is er animo om deel te nemen aan deze Open Space markt. Hier zal ook de kraam met talloze Rotary souvenirs zeker niet ontbreken.

De derde programmalijn Rotary Moments kent drie aandachtsgebieden:

1. Gezondheid
  2. Empowering girls/DEI
  3. Duurzaamheid/ Leefmilieu, onze nieuwe zevende focusgebied

Op dit moment benaderen we sprekers voor deze aandachtsgebieden. Zo hebben we al kunnen vastleggen: Nic Balthasar (klimaatgoeroe uit België), Martina Vijver (invloed van menselijk handelen op het ecosysteem), Motalib Weijters uit Bangladesh (baarmoederhalskanker), Marian Spier (DEI) en Sanj Srikanthan (Shelterbox).

Afgelopen week zijn de facturen verzonden naar de 160 Nederlandse Rotaryclubs, die zich al ingeschreven hebben voor het festival. Met de extra kaartbestellingen loopt het verwachte bezoekersaantal op naar meer dan 3000 Rotarians, Rotaractors en gasten.

Het Rotary Festival Nederland
15 mei 2022 in de Fabrique te Utrecht