Each One, Brings One

Rotary-president Mehta spreekt van een stagnatie in het ledental wereldwijd. Kijken we echter naar Rotary Nederland, dan geldt sinds 2009 zelfs een fikse afname met niet minder dan 4000 leden; een vijfde van het totaal! En dat is veel. Bij ons is er dus geen sprake van stagnatie, maar van serieuze krimp. De westerse wereld verliest leden, terwijl het Verre Oosten enige groei vertoont.

We gaan daarom des temeer graag mee in de oproep van Mehta om ieder Rotarylid –ieder van ons dus – te vragen om in de komende twaalf maanden één persoon te interesseren in Rotary. Mogelijk resulteert dit dan weer in nieuwe leden.

Heb je daarbij hulp nodig? Sinds 1 juli is Vera Verburgt voorzitter van de Districtsledencommissie (DLC), een commissie die de ledencommissies van de 78 clubs in ons district helpt. Vera is naast Rotarian ook voorzitter van de lokale voedselbank. Ook is zij directeur van Gouden Zorgkaart Nederland, een nieuw digitaal platform ter ondersteuning van werkgevers en hun mantelzorgers, verzekeraars en gemeentes. Haar expertise is ICT en marketing. Zij staat open voor een kop koffie om te sparren over jouw ledenbeleid. Zie https://www.linkedin.com/in/verburgt/ voor contactgegevens.

Alvast een paar suggesties:

Vergroot je impact, werk samen.

Ga intensiever samenwerken met een andere Rotaryclub, regel bijvoorbeeld standaard 1 gezamenlijke bijeenkomst per maand.

Linkedin!

Maak meer gebruik van het beroepsplatform Linkedin, deel onderstaande post onder je volgers:

Wij krijgen elke maand leuke spontane nieuwe aanmeldingen via deze weg!

‘Be a vibrant club’

Vind jij je clubleven een 8 of meer waard? Ga zo door. Minder dan een 8?
Zoek bij jezelf uit hoe het een 8 kan worden en leg dat voor aan jouw bestuur.

Last, but not least

Bij het verwelkomen van nieuwe leden blijven we ervoor zorgen dat diversiteit, gelijkheid, inclusie verankerd zijn in alle aspecten van Rotary.