Gouverneur

De nieuwe gouverneur 2025-2026

WIE WORDT ONZE GOUVERNEUR 2025-2026?

Welke vrouw of man wordt na Aad Otto, Stan Uyland en Denise Go-Feij in het Rotaryjaar 2025/2026 gouverneur van ons Rotarydistrict 1570 Midden-Nederland?

Wij zijn op zoek naar enthousiaste, actieve leden van Rotaryclubs binnen ons District, die de kansen en mogelijkheden van deze leidinggevende rol de moeite waard vinden en zich op districts- en op landelijk niveau willen inzetten voor Rotary.

Om de functie van gouverneur goed invulling te kunnen geven is het belangrijk dat je gemotiveerd bent, commitment hebt van je club en natuurlijk dat je de mogelijkheden bezit om de functie in te vullen en de taken en verantwoordelijkheden aan te kunnen

Vereisten zijn:

• is clubvoorzitter geweest
  • is minimaal zeven jaar lid van een Rotaryclub op moment van benoeming
  • dat je club je benoeming ondersteunt of dat je club je voordraagt
  • kent ons district vanwege activiteiten in een commissie of andere districtservaring

Grijp de kans voor een unieke ervaring als vertegenwoordiger van Rotary International. Rotary International zorgt voor een adequate opleiding

Je maakt als Gouverneur deel uit van het gouverneursberaad waar je met zes collega’s in Nederland en 2 collega’s uit Vlaanderen de hoofdlijnen van het Rotarybeleid vormgeeft.
Je investeert in vrije tijd en energie, maar alle onkosten worden vergoed.

Nadrukkelijk roep ik vrouwen en jongere leden in ons district op om te reageren.

Actieve leden (zij die dus nog werkzaam zijn in hun beroep) genieten de voorkeur.

Er zijn diverse mogelijkheden om het Gouverneurschap naast je werk uit te oefenen.

Procedure:

De procedure van de voordracht voor de nieuwe gouverneur verloopt via de Advies

& Keuze commissie, waarin vertegenwoordigd zijn de huidige Gouverneur en de oud-Gouverneurs van de afgelopen vijf jaar.

Stuur je motivatiebrief via email naar: dg201718lvw@gmail.com voor 30 december 2022.

Voor verdere informatie en met vragen kun je contact met mij opnemen per telefoon:

06 22693956. Uiteraard word je kandidaatstelling vertrouwelijk behandeld.

De moeite waard voor People of Action!

Hartelijke groet,

Lies van Wijngaarden,

Voorzitter Advies & Keuzecommissie.