RYLA

RYLA 2023: schrijf je in als coach, meld een deelnemer aan!

In 2022 zetten maar liefst 60 Rotarians zich in om ons Rotary Youth Leadership weekend voor 48 deelnemers tot een groot succes te maken. De RYLA-commissie is met hulp van oud-coaches en -deelnemers alweer druk bezig een “new & improved” editie 2023 vorm te geven. Deze zal plaatsvinden van 30 maart t/m zondag 2 april in Doorn.

Doel van RYLA is om jonge mensen van 20 tot 26 jaar gedurende een intensief weekend hun leiderschapscapaciteiten te helpen ontdekken en ontwikkelen. Alle clubs uit District Midden-Nederland worden van harte uitgenodigd om coaches en/of deelnemers aan te dragen. Vorig jaar deden al 40 van de ruim 70 clubs mee, dit jaar gaan we voor nòg meer!

Hoe werkt het?

In een notendop is het RYLA-weekend een intensieve leiderschapstraining voor jonge en ambitieuze mensen. De kern van het programma is een case uit het bedrijfsleven waarin een beroep op hun creativiteit, standvastigheid en oplossingsgerichtheid gedaan wordt.

Deelnemers worden in de rol van dagelijks bestuur van een bedrijf geplaatst en geconfronteerd met in- en externe bedrijfsproblematiek. Ethische vraagstukken, persoonlijke dilemma's en actuele ontwikkelingen dwingen de deelnemers een plan te maken, waarbij ze rekening moeten houden met de uiteenlopende eisen van de Ondernemingsraad en de Raad van Bestuur die gevormd worden door Rotarians.

Hoe kunnen Rotaryclubs en Rotarians bijdragen?

Dat kan op twee manieren:

1. De RYLA-organisatie doet graag een beroep op de clubs om deelnemers aan te dragen. Diversiteit en inclusiviteit staan weer hoog in het vaandel. Er is plaats voor 48 jongeren.
  2. Daarnaast zoeken we 58 Rotarians (de “coaches”) die op zaterdag 1 april middels diverse rollen in en rondom de case een unieke ervaring voor deze jongeren creëren en constructieve feedback geven.

Ga voor meer informatie en inschrijvingen naar de RYLA Pagina op de district website