Oproep AG

Als assistent-gouverneur ben jij de schakel tussen jouw clubs en het district. De relaties die je opbouwt met clubvoorzitters maken Rotary sterker.

Wat doe je?

• Bezoek je clubs regelmatig: Ontmoet elke club minstens één keer per kwartaal, hetzij persoonlijk, hetzij per telefoon, hetzij via Zoom. Door naar hen te luisteren, kun je hun zorgen en behoeften bespreken en informatie, middelen en advies geven waarmee ze succesvoller kunnen zijn.
  • Promoot de best practices die worden aanbevolen in Be a Vibrant Club: Your Club Leadership Plan. Help clubvoorzitters deze praktijken te implementeren.
  • Houd de gouverneur op de hoogte van de vorderingen van elke club en identificeer gebieden die mogelijk aandacht behoeven.
  • Help clubvoorzitters zich voor te bereiden op het officiële bezoek van de gouverneur
  • Bewaak de voortgang van je clubs in de richting van hun doelen: rapporteer na een clubbezoek je beoordeling en feedback via Rotary Club Central. Gebruik deze online tool om ervoor te zorgen dat je clubs op schema liggen met hun doelen en prestaties op gebieden als lidmaatschap, service-initiatieven en schenkingen aan The Rotary Foundation.

Hoe voor te bereiden

• Volg cursussen voor assistent-gouverneurs in Learning Center
  • Inkomende clubvoorzitters helpen hun clubs te beoordelen en clubdoelen te ontwikkelen
  • Woon het trainingsseminar van het districtsteam bij