Is Rotary toe aan een podcast?

Inmiddels luistert meer dan de helft van de Nederlanders weleens naar een podcast. De verwachting is dat dit zal toenemen. Dat roept de vraag op of een podcast ook iets is voor Rotary in Nederland. Een podcast is een soort audioprogramma: Je kunt zelf kiezen waar en wanneer je luistert; tijdens het autorijden, sporten, op de fiets, in het ov of gewoon thuis. Dat doe je door de podcast-aflevering te downloaden of te streamen. Net te weinig tijd om de hele podcast te beluisteren? Dan ga je later door waar je gestopt bent.

Ook voor de zender, de maker van de podcast, biedt het nieuwe mogelijkheden. Een podcast is origineel en intiem. Je spreekt als het ware direct met je luisteraar. Ook kun je in podcasts de onderwerpen afstemmen op de interesses van de luisteraars. Van onderhoudend tot serieus, over interessante projecten en actuele onderwerpen, waarbij je deskundigen aan het woord laat.

Is Rotary toe aan een podcast? Het lijkt een veelbelovend communicatiemiddel. Wie durft?

Wil je eens kennis maken met een podcast van Rotary, ga dan naar de website van Rotary Club Radio: www.rotaryclubradio.com. Een lid van een Amerikaanse Rotaryclub heeft dat opgezet in samenwerking met Rotary International. Rotary Club Radio levert audio en video via een podcast aan Rotarians en geïnteresseerden en biedt zo informatie aan over wat Rotary wereldwijd doet.

Meer informatie:

Rob Klerkx