PETS Workshop clubwebsite

Districtwebmaster Cees Zevenbergen hield tijdens de PETS een webworkshop. Tijdens deze workshop over de nieuwe mogelijkheden van Webhare ontstonden er tal van discussies en vragen over het gebruik van LeAd (Leden Administratie) en het gebruik van de website.

Een filosofische vraag was of een website nog wel van deze tijd is? Ons idee is dat een clubwebsite er zeker toe doet, mits goed ingericht op de doelgroep.
De landelijke website dient om algemene vragen, vaak van niet-Rotarians, te beantwoorden. Wat is Rotary, wat doet Rotary en kan als algemene richtingaanwijzer dienen naar bepaalde onderwerpen.
De districtwebsite toont vooral wat er in het district speelt, ter inspiratie en welke district commissies er ten dienste staan voor Rotarians en Rotaryclub.

En de clubwebsite? Als een buitenstaander interesse in Rotary heeft, ligt het voor de hand hij/zij “Rotary + plaatsnaam” intypt. Een aantrekkelijke landingspage met serviceprojecten, bedrijfsbezoeken of spannende sprekers kan dan wervend werken. Een tweede minimale eis is dat op zijn minst het bestuur of een contactadres vermeld wordt. De eerste blik op een Rotaryclub kan bepalend zijn voor interesse om verder te gaan met de oriëntatie.

Tijdens de workshop kwamen nog meer technische vragen op. Het servicecentrum op www.rotary.nl (wel eerst inloggen) bevat Q&A’s.