tips voor gebruik social media

Kies uw platform.

Met zoveel beschikbare social media-platforms kan het intimiderend zijn om aan de slag te gaan. Kies één platform waarop je je wilt concentreren en groei van daaruit verder. Wij raden aan te beginnen met Facebook, dat het grootste aantal gebruikers heeft.

Wijs rollen toe.

De eerste stap in het creëren van inhoud is het vastleggen ervan. Wijs een fotograaf aan om foto's te maken bij clubevenementen en serviceprojecten. Kies daarnaast een contactpersoon om de posts van je club te beheren.

Wees consistent.

Of je nu dagelijks, wekelijks of maandelijks berichten plaatst, stel je ten doel om regelmatig berichten op sociale media te plaatsen. Consequente posts helpen om volgers te kweken.

Maak foto's die een verhaal vertellen.

Kies voor beelden die actie laten zien in plaats van alleen maar groepsfoto's te maken. Laat mensen zien die hun handen vuil maken, spullen uitdelen of een moment van lachen delen.

Leid met impact en stimuleer betrokkenheid.

Als je een evenement, project of geldinzameling plant, denk dan na over hoe je sociale media gaat gebruiken om het onder de aandacht te brengen. Vertel een verhaal door het probleem, de oplossing en de impact ervan te benoemen. Of bedenk wat je wilt dat iemand weet na het zien van jouw bericht.

Vier partnerschap en deelname.

Tag deelnemers en partners uit de gemeenschap in je berichten. Vermijd Rotary-jargon. Niet iedereen die je berichten leest zal bekend zijn met acroniemen als PETS of RYLA. Vergeet niet dat degenen die je berichten lezen potentiële leden zijn!

Zoek inspiratie.

Bestudeer de inhoud van je sociale media. Wat trekt jouw aandacht en houdt jouw interesse vast? Hoe kun je dat toepassen op de inhoud die je maakt? Bekijk de profielen en posts van Rotary International voor meer inspiratie (Instagram, Facebook, Twitter).

Gebruik het Brand Center.

Het Brand Center is jouw one-stop shop voor logo's, creatieve middelen, richtlijnen en meer. Zorg ervoor dat je vaak een bezoek brengt, want er worden voortdurend nieuwe materialen toegevoegd voor jouw gebruik.