End Polio Now weer van start

De bekende tulpenverkoop voor EndPolioNow gaat weer van start!

De strijd tegen Polio

De strijd van Rotary tegen Polio is succesvol. Behalve in Afghanistan en Pakistan is de ziekte overal uitgeroeid. Pas als de ziekte 3 jaar wereldwijd is uitgebannen wordt de strijd tegen polio gewonnen verklaard. Tot die tijd gaan we door met het wereldwijd vaccineren zodat deze verlammende ziekte niet meer de kop kan opsteken.

Bijdrage door Rotary in Nederland

In 2021 hebben de gezamenlijke Rotary clubs in Nederland maar liefst bijna € 578.000,- bij elkaar gebracht. In totaal heeft de verkoop van bloembollen sinds 2014 meer dan € 2.749.500,- opgeleverd. Een geweldig resultaat!

Imagine

Mijn droom als gouverneur is dat dit jaar alle Rotary- en Rotaractclubs in ons district meedoen aan de bloembollenactie en dat we een nieuw record breken met de verkoop. Dit is vooral te realiseren door naast de kleine verpakking vooral veel grootverpakkingen te verkopen. Het mes snijdt met deze actie altijd aan 2 kanten. Enerzijds levert de aanschaf van de bloembollen geld op om wereldwijd tegen polio te kunnen blijven vaccineren. Anderzijds is het vanaf de bloei lang genieten van deze prachtige tulpen.

De leden van Rotaryclub Ter Aar bestellen al jaren een projectverpakking van 2500 tulpenbollen. Deze bollen worden dan door de leden en niet-leden gekocht. Er is een prima samenwerking met de gemeente Nieuwkoop. In gezamenlijk overleg worden EndPolioNow-tulpen samen met kinderen van de basisschool geplant op zichtlocaties in de gemeente. In het voorjaar staan de tulpen in volle bloei. Zo zijn er al vele Rotaryclubs met prachtige initiatieven in samenwerking met gemeenten, organisaties en bedrijven. Belangrijk is op tijd met deze partijen in gesprek te gaan. Wat ook vaak goed werkt is als ‘People in Action’ hulp te bieden bij het planten samen met vrienden, familie en andere vrijwilligers.

Meer tips om de tulpenverkoop tot een succes te maken

• Aandacht in de lokale pers en Social Media zoals Facebook/Instagram/LinkedIn
  • Aandacht bij je buitenlandse zusterclubs
  • Verkoop de bollen op een braderie of feest
  • Verkoop de bollen op andere verenigingen waar je lid van bent zoals tennisclub of golfclub
  • Geef de bollen aan sprekers bij clubbijeenkomsten
  • Geef de bollen cadeau bij verjaardag, jubileum en Sinterklaas

Kom in actie!

Je kunt tot 15 november 2022 bestellingen plaatsen. Dan heb je ze tijdig voordat de vorst in de grond zit.

Meer weten?

Neem voor meer info over de komende End Polio Now tulpenbollenactie contact op met: Albertine Perre, Polio ambassadeur D1570.  E-mail: ajmperre@gmail.com. mobiel: 06 21563133