De Paul Harris Society

De Paul Harris Society (PHS), genoemd naar de oprichter van Rotary, is opgericht om Rotarians en anderen de mogelijkheid te bieden jaarlijks een vast bedrag aan The Rotary Foundation (TRF) te schenken.
De Society is officieel erkend door de trustees van TRF in 2013.

In het clubjaar 2017 – 2018 is in District 1570 Midden-Nederland een PHS-coördinator benoemd,
Lucien Schram, Rotaryclub Veenendaal.

X:\# Mijn Documenten\Jacq's R'ry Webteam\Docs voor site\PHS\Paul Harris top 2800x1800.jpg

Bijeenkomst met Paul Harris rechts op de voorgrond

Leden van de PHS doneren per jaar $ 1.000 aan The Rotary Foundation, gradueel of in één keer.
De donatie gaat of naar het 'Annual Fund', naar het ‘Polio Plus Fund’ of naar goedgekeurde Foundation Grants met bijvoorbeeld duurzame oplossingen voor dringende behoeften over de gehele wereld.

Breng een positieve verandering in de samenleving door te doneren. Dit kan per maand, kwartaal, half jaar of éénmaal per jaar.

De giften aan de PHS zijn fiscaal aantrekkelijk want (onder voorwaarden) voor de belasting aftrekbaar.

Lid worden
Bij PHS-coördinator Lucien Schram kunnen geïnteresseerden zich melden; zijn gegevens staan hieronder. Lucien zal ook zelf Rotarians benaderen en enthousiasmeren voor de Society.
Aanmelden gaat online of via een officieel formulier en wordt via het Rotarykantoor in Zürich bevestigd. In overleg met de nieuwe leden wordt afgesproken wanneer en hoe het certificaat en chevron worden overhandigd. Waarbij het ook kan zijn dat de donateur anoniem wenst te blijven in eigen Rotary-kring en in besloten kring het certificaat en chevron ontvangt van Lucien Schram.

Op de internationale site van Rotary is alle informatie over de Society te vinden; klik hier.
De brochure kan je hier downloaden en deze pagina hier.

Neem voor informatie over het lidmaatschap contact op met Lucien per e-mail of PHS telefonisch: 06 51 23 31 83

X:\# Mijn Documenten\Jacq's R'ry Webteam\Docs voor site\PHS\PHS-Insignia_cut.jpg

X:\# Mijn Documenten\Jacq's R'ry Webteam\Docs voor site\PHS\Lucien_cut.jpg

Het insigne