Maandbrief juni 2022

MAANDBRIEF JUNI 2022

Het einde van het Gouverneursjaar 2021 – 2022 is daar. Het jaar is omgevlogen, ik heb er enorm van genoten en ik hoop jullie ook. Mijn thema was vitaliteit en dat heb ik geprobeerd over te brengen tijdens mijn clubbezoeken. Na die bezoeken waren veel leden enthousiast en dat gaf mij energie voor de volgend bezoeken. Ik heb 71 clubs bezocht en de laatste club was Vianen-Vreeswijk. Zaterdag 25 juni heb ik het stokje overgedragen aan Aad Otto.

Voor de deze laatste maandbrief heb ik op rijtje gezet waarop we kunnen terugblikken.

Dan gaat dus over de DEI-commissie, Empowering Girls, milieu, de ledencommissie, Ryla en uiteraard …... het Rotary Festival. Op dat festival kwamen op wonderbaarlijke wijze alle thema’s uit mijn jaar samen. Lees hier mijn terugblik op 2021-2022.

Voorzitter Rob Klerkx van de festivalcommissie blikt terug op een memorabele Rotary-bijeenkomst.

Kunst

Maar het ‘gewone’ Rotarywerk ging ook deze laatste maand gewoon door. Dus ook in mijn laatste maandbrief aandacht voor kunst. Dit keer voor Dioni ten Busschen, lid van RC Bilthoven - Zandzegge. Wat zij weet te creëren uit veen/turf is bewonderingswaardig.

Sint Maarten

Goed nieuws uit en over Sint Maarten. De regering van Sint Maarten en de Wereldbank ondertekenden deze maand een overeenkomst over de herbouw van de Sister Marie Laurence basisschool op Sint Maarten. Geweldig nieuws voor Rotaryclub Huizen Gooimeer, die 5 jaar geleden met de actie ‘Huizen voor St. Maarten’ de Huizer samenleving in beweging wist te krijgen voor dit ambitieuze project dat na jaren gerealiseerd kan gaan worden. Lees hier meer over dit prachtige project.

Floriade

Wist je dat een bezoek aan de Floriade Expo absoluut de moeite waard is?! Het thema is 'Growing Green Cities' over het wonen, kleden, eten en de energie in de komende 10 jaar.

Indrukwekkend is 'ons' eigen beach house van gerecycled plastic van het huishoudelijk plastic afval uit de gemeente Almere.

Ons beach house

Met Elly Zeef (RC Almere) op de Floriade

Begin juni was het Stop Plastic Waste op de Floriade. Daar stond centraal hoe we tot een drastische reductie kunnen komen van plastic afval. Het event werd georganiseerd door vijf Rotaryclubs uit Midden-Nederland en ondersteund door EndPlasticSoup. Voor bijzonderheden: lees hier meer!

Dan nog laatste nieuws van het Rotary Learning Center. Belangrijk voor clubvoorzitters en andere clubfunctionarissen. Lees HIER.

Tot slot een plaatje van mijn allerlaatste clubbezoek. Zoals gezegd, dat was de club Vianen-Vreeswijk.

Het was mooi. Dank jullie wel!

Coen Hoencamp

District-Gouverneur D1570, 2021-2022