Environment

Rotary’s nieuwste focusgebied: Environment!

We kunnen er niet omheen: klimaatverandering. Vrijwel dagelijks worden we in de media geconfronteerd met grote overstromingen, langdurige periodes van droogte, bosbranden, het smelten van de ijskap, veranderende biodiversiteit en de gevolgen daarvan, zoals armoede en hongersnood, ziekten en pandemieën.

Rotary International en de Rotary Foundation zien het als hun plicht zich te richten op het focusgebied: Environment. En geven dat hoge prioriteit. Het succes ervan is in handen van Rotarians, Rotaracters, Interacters en de partners met wie wij samen werken. Wij willen met volle overtuiging bijdragen aan een goede leefomgeving voor volgende generaties.

Wij zijn People of Action!

Environment commissie D1570

De Environment commissie van district 1570 wil in elke Rotaryclub een contactpersoon hebben die als milieucommissaris samen met de commissie de mogelijkheden binnen ons district wil bespreken. De milieucommissarissen die in LEAD geregistreerd staan worden hiervoor door de commissie benaderd.

Rotary Foundation Seminar

DATUM:        4 September 2021
LOCATIE:      Technopolis Institute, Technologielaan 1, 2800 Mechelen, België
TIJD:              09.45- 17.00 u

Een aantal sprekers laat op boeiende wijze zien waar we staan en hoe we daaraan kunnen bijdragen. Het seminar is toegankelijk voor iedere Rotarian. Tijdens het seminar is er ook een familieprogramma: een bezoek aan het Technopolis Institute, met koffie en lunch.

Kosten:
- Rotarian 50 euro per persoon.
- Rotaracters en andere jongeren 15 euro per persoon.
- Familie programma: tickets voor Technopolis zijn met flinke korting te bestellen. Om hiervan gebruik te kunnen maken is een minimum aantal van 15 belangstellenden vereist; Geef je dus tijdig op!

Het seminar-programma en inschrijfformulier vind je op: http://trfseminar-mechelen.nl