Uitnodiging Districtsconferentie

discon2014

DISTRICTSCONFERENTIE 10 MEI 2014 PURMEREND

Blauwe Economie, blauw naar de kleur van onze planeet zelf, is voor mensen de enige duurzame overlevingsstrategie. Biologische kringlopen en menselijk vernuft geven ons energie zonder verdere roofbouw op onze aarde. Generaties kunnen voldoende water, voedsel en energie eerlijk delen met herstel van de huidige ecologische footprint.

Tijdens de Districtsconferentie van D1580 op 10 mei 2014 in Purmerend bespreken Gunter Pauli (hoogleraar, ondernemer, lid van de Club van Rome), Koert van Mensvoort (ontwerper, filosoof en wetenschapper) en Roel Bol (Speciale vertegenwoordiger groene groei Ministerie EZ) deze optimistische visie. Zij leggen ons uit dat kennis van natuurkunde en biologie samen met creativiteit en verbeeldingskracht ons leiden naar de nodige vernieuwing.

Innovatieve ondernemers zullen ons laten zien, horen, voelen en proeven hoe deze Blauwe Economie werkt. Ondernemers die hun vakkennis delen, daardoor hun blik verruimen en tegelijk hun creativiteit bevorderen en zodoende voor elkaar en voor anderen werk en andere kansen scheppen. Nu en in de toekomst, ver weg en dichtbij. Dat is naar mijn mening de kern van Rotary. Dat maakt Blauwe Economie relevant voor onze organisatie.

Ik hoop, dat deze Districtsconferentie met ontmoeting veel inspiratie geeft aan Rotarians en partners-in-service en hen steunt in ‘Engage Rotary, Change Lives’.

JAN LUCAS KET

Gouverneur 2013-2014
District 1580 RI

PROGRAMMA DISTRICTSCONFERENTIE

zaterdag 10 mei 2014, 8:00 tot 18:00 uur
Theater De Purmaryn, Purmerend

De Districtsconferentie is voor de 3000 Rotarians, hun partners en genodigden van de tachtig Rotaryclubs in Noord-Holland

Ontbijt met de clubvoorzitters (besloten; 8:00 – 9:00 uur

Plenaire sessies

I en II (9:30 - 11:00 uur) en (11:30 - 13:00 uur)

Presentatie uitwisselingsstudenten

Presentatie vocational training team Gujarat (India)

Christina Bredin, Special Representative van de President van Rotary International

dr. Koert van Mensvoort, NextNature, wetenschap en technologie

Pauze

Roel Bol, Speciale vertegenwoordiger groene groei Ministerie EZ, BioBased Economy

prof. Gunter Pauli, Zeri, Blauwe Economie

Lunch

(13:00 - 14:00 uur)

Markt

(14:00 – 16:00 uur)

Presentaties van DOinNWH, van genodigde innovatieve ondernemers: in korte presentaties, werkgroepen, practicum, poster sessie, excursie e.d.

Presentatie plannen VTT India

Plenaire sessie III

(16:15 - 16:30 uur)

Afsluitende borrel tot 18:00 uur

Tijdens de hele conferentie staat buiten de Purmaryn op het Waagplein de NanoBus (ook voor voorbijgangers) en verder een demonstratie van o.a. ShelterBox en kraampjes van genodigde ondernemers.

Kosten: € 20 p.p. inclusief koffie/thee, lunch en borrel