PETS 2009

pets2

Aan de inkomend voorzitters van district 1580 en alle andere inkomend bestuursleden en partners,

Een vast onderdeel van onze jaarcyclus is de PETS (President Elect Training Seminar) en de Districts Assembly, welke dit jaar gehouden wordt op maandagavond 2 maart 2009

Locatie:

Gem. Scholengemeenschap Schagen
Wilhelminalaan 4
1741 CN Schagen

Ontvangst vanaf 18.00 uur; Aanvang programma 19.00 uur; Einde 21.30 uur
(Routebeschrijving)

logo2009-10.gif

De PETS heeft als doelstelling de inkomende (en de blijvende) clubfunctionarissen te helpen met de voorbereiding op de eigen functie in de club voor het komend Rotary jaar en om informatie te geven over algemene en actuele Rotary onderwerpen.

·

Als voorzitter wil je iets maken van je bestuursjaar, er moeten doelen worden gesteld.

·

Hoe doe je dat nu zo effectief mogelijk met je bestuur?

·

En hoe doe je dat nu met zoveel mogelijk plezier?
Inspiratie, motivatie opdoen, je kennis delen met andere Rotarians, kennismaken met collega inkomend voorzitters uit de eigen regio, de regio voorzitter en andere inkomend bestuursleden.

De inkomend voorzitters van de 75 clubs, de secretarissen en penningmeesters, maar ook de inkomend voorzitters van avenues en commissies zijn alle direct belanghebbenden bij deze PETS. Natuurlijk geldt dit ook voor verder alle geïnteresseerde leden binnen de clubs en hun partners. Uit het programma blijkt dat in de werkgroepen speciale aandacht gaat naar:

·

Programma’s voor de jeugd - veraf en dichtbij

Vocational Service – de basis van de Rotary

TRF – The Rotary Foundation en PolioPlus

De beleving van Rotary – van jezelf en anderen

De clubwebsite en LEAD 2 – kijk eens kritisch naar de clubwebsite

·

Regio aangelegenheden – kennismaken met de regio voorzitter, vormen van samenwerking

Ik nodig jullie allemaal van harte uit om op maandag 2 maart 2009 deel te nemen aan de PETS/Assembly te Schagen.

Het programma biedt voor elk wat wils, is praktisch van opzet, kort en bondig en nodigt uit tot intensieve deelname vanuit de clubs.

Het programma biedt ook de mogelijkheid tot onderling contact en het uitwisselen van reeds opgedane ervaringen en opvattingen.

Inkomend voorzitters, stimuleer uw bestuursleden om naar de PETS tevens Assembly te komen.

Zorg ervoor dat het nieuwe bestuur klaar is voor zijn taak.

logo2009-10_txt.gif

Tot 2 maart 2009 in Schagen.

Met Rotary groet,

Arend Sijpestein

DGE 1580

Er zijn geen kosten verbonden aan deelname.

A G E N D A

PETS – 2 maart 2009

Gem. Scholengemeenschap Schagen
Wilhelminalaan 4
1741 CN Schagen

Ontvangst

Inloop, registratie, eten en drinken

Districtsassembly

Opening en welkom door

Korte introductie GSg

A. Hoekstra, rector GSg

Eem blik op het lopende Rotary-jaar

Vaststellen notulen Assembly 9 maart 2008

Financiële verantwoording 2007-2008

PDG Eduard Kruseman

Andere zaken

Het nieuwe Rotaryjaar 2009-2010

Begroting 2009-2010

Uitreiking Dirk Boon prijs

Introductie DGN 2010-2011 –

Nel Eelman-van ’t Veer (RC Texel)

Districtsconferentie 9 mei 2009

Introductie Jaarthema

Samenwerking .………..

Korte pauze

PETS

1e deel - alle inkomend voorzitters

2e deel - inkomend voorzitters

regio voorzitters

Programma’s voor de jeugd

clubjeugdcommissarissen, clubjeugdcommissies en de regionale jeugdcommissaris

Rtn. Jack Groot

Vocational Service

voorzitters en commissieleden avenue Vocational Service

Rtn. Karel Claassen

TRF – The Rotary Foundation en PolioPlus

foundation commissarissen en andere belangstellenden

PDG Henk Biemond en
Rtn. Albert Vlierhuis

“Van beleven naar beleid”

leden van de leden- en/of benoemingscommissie en andere belangstellenden **

Rtn. Henk Pruiksma

Websites voor clubs en het LEAD 2 systeem webmasters en secretarissen

PDG Alfred Schrijver

* stukken liggen klaar op de bijeenkomst

** De workshop “Van beleven naar beleid” gaat over het belang van beleving (van Rotary) als bron van beleid. Uitgangspunt is uw eigen beleving van Rotary. U neemt iets mee (dit is een voorwaarde voor deelname) aan de hand waarvan u over uw beleving van Rotary (enthousiasmerend of teleurstellend) vertelt. Samen met de overige deelnemers analyseert u die beleving met als resultaat de grondstoffen voor mogelijk te ontwikkelen (club-)beleid. De werkvorm die hierbij wordt gehanteerd maakt dat u intensief vertelt, luistert, bevraagt en bevraagd wordt. U ervaart zo de waarde van deze werkvorm, ook voor de beleidsvorming in uw eigen club.

Direct aanmelden

Routebeschrijving

Routebeschrijving naar de GSg Schagen,
Wilhelminalaan 4,
1741 CN Schagen,

Vanaf Alkmaar:

oostelijke ringweg richting Heerhugowaard-Schagen, richting Schagen aanhouden. Bij de eerste stoplichten bij Schagen rechtsaf, bij de volgende stoplichten linksaf, daarna 1e straat linksaf, de Wilhelminalaan.

Vanuit Hoorn:

bij afslag AC de Graafweg/Wognum de A7 verlaten, richting Schagen volgen via de N 241. Op de N 241 bij Schagen linksaf, rotonde rechtdoor, over het spoor, dan bij stoplichten rechtsaf, daarna 1e straat linksaf, de Wilhelminalaan.

Vanuit Den Helder:

bij de Stolpen richting Schagen, bij stoplichten rechtdoor, rotonde 1e afslag rechts. Bij 4e stoplichten linksaf. Bij de volgende stoplichten linksaf, daarna 1e straat linksaf, de Wilhelminalaan

Openbaar vervoer:

station Schagen. De landbouwstraat inlopen, dat is richting stad/west. Bij 2e straat linksaf, daarna 1e straat rechtsaf, de Wilhelminalaan. Ca. 6 min. lopen.

Inschrijfformulier

logo2009-10.gif

Inschrijving is niet meer mogelijk