PETS 6 maart 2010

pets2

Aan de inkomend voorzitters van district 1580 en alle andere inkomend bestuursleden en partners,

Een vast onderdeel van onze jaarcyclus is de PETS (President Elect Training Seminar) en de Districts Assembly, welke dit jaar gehouden wordt op zaterdagochtend 6 maart 2010

Locatie:

Gem. Scholengemeenschap Schagen
Wilhelminalaan 4
1741 CN Schagen

Ontvangst vanaf 09.00 uur
Aanvang programma 09.45 uur; Einde 13.30 uur
(Routebeschrijving)

De PETS heeft als doelstelling de inkomende (en de blijvende) clubfunctionarissen te helpen met de voorbereiding op de eigen functie in de club voor het komend Rotary jaar en om informatie te geven over algemene en actuele Rotary onderwerpen.

·

Als voorzitter wil je iets maken van je bestuursjaar, er moeten doelen worden gesteld.

·

Hoe doe je dat nu zo effectief mogelijk met je bestuur?

·

En hoe doe je dat nu met zoveel mogelijk plezier?
Inspiratie, motivatie opdoen, je kennis delen met andere Rotarians, kennismaken met collega inkomend voorzitters uit de eigen regio, de regio voorzitter en andere inkomend bestuursleden.

De inkomend voorzitters van de 77 clubs, de secretarissen en penningmeesters, maar ook de inkomend voorzitters van avenues en commissies zijn alle direct belanghebbenden bij deze PETS. Natuurlijk geldt dit ook voor verder alle geïnteresseerde leden binnen de clubs en hun partners. Uit het programma blijkt dat in de werkgroepen speciale aandacht gaat naar:

Vocational Service – de basis van de Rotary

TRF – The Rotary Foundation en Polio onder controle brengen en houden

·

Best practices met clubprogramma’s. Extra aandacht voor de sprekerspoule

·

De clubadministratie, w.o. het gebruik van LEAD 2, het SAR (Semi Annual Report van R.I.), de diverse koppelingen en vernieuwingen in club website

·

Regio aangelegenheden – kennismaken met de regio voorzitter, vormen van samenwerking

Ik nodig jullie allemaal van harte uit om op zaterdag 6 maart 2010 deel te nemen aan de PETS/Assembly te Schagen van 09.00 tot 13.30 uur

Het programma biedt voor elk wat wils, is praktisch van opzet, kort en bondig en nodigt uit tot intensieve deelname vanuit de clubs.

Het programma biedt ook de mogelijkheid tot onderling contact en het uitwisselen van reeds opgedane ervaringen en opvattingen.

Er zijn geen kosten verbonden aan deelname.

Inkomend voorzitters, stimuleer uw bestuursleden om naar de PETS tevens Assembly te komen.

Zorg ervoor dat het nieuwe bestuur klaar is voor zijn taak.

Tot 6 maart 2010 in Schagen.

Met Rotary groet,

Peter Kleuters

DGE 1580

T1011EN_RGB.gif

A G E N D A

PETS – 6 maart 2010

Gem. Scholengemeenschap Schagen
Wilhelminalaan 4
1741 CN Schagen

Ontvangst

Inloop, registratie, eten en drinken

DISTRICTSASSEMBLY

Opening en welkom door

Korte introductie GSg

T. de Schepper, conrector GSg

Een blik op het lopende Rotary-jaar

Vaststellen notulen Assembly 2 maart 2009 *

Financiële verantwoording 2008-2009 *

PDG Joost Hoffscholte

Andere zaken

Het nieuwe Rotaryjaar 2010-2011

Begroting 2010-2011 *

Uitreiking Dirk Boon prijs

Introductie DGN 2011-2011

Roel van der Voort

Districtsconferentie 24 april 2010

Korte pauze

PETS

Introductie Jaarthema

1e deel - alle inkomend voorzitters

2e deel - inkomend voorzitters

regio voorzitters

WORKSHOPS (v.a. 11.05 uur)

Vocational Service

Voorzitters en commissieleden avenue Vocational Service

Rtn. Karel Claassen

TRF – The Rotary Foundation en PolioPlus

Foundation commissarissen en andere belangstellenden

PDG Henk Biemond en
Rtn. Albert Vlierhuis

Best practices met het clubjaarprogramma
extra aandacht voor de sprekerspoule

Programma commissarissen en andere belangstellenden

PDG Eduard Kruseman

webmasters en secretarissen

PDG Alfred Schrijver

* stukken liggen klaar op de bijeenkomst en zijn tevens te downloaden van de districtswebsite.

Direct aanmelden

De districtsconferentie 2009/2010 wordt in Alkmaar op 24 april 2010 gehouden.
Het belooft een zeer interessante dag te worden. Noteer de datum alvast in uw agenda

Routebeschrijving naar de GSg Schagen,
Wilhelminalaan 4,
1741 CN Schagen,

Vanaf Alkmaar:

oostelijke ringweg richting Heerhugowaard-Schagen, richting Schagen aanhouden. Bij de eerste stoplichten bij Schagen rechtsaf, bij de volgende stoplichten linksaf, daarna 1e straat linksaf, de Wilhelminalaan.

Vanuit Hoorn:

bij afslag AC de Graafweg/Wognum de A7 verlaten, richting Schagen volgen via de N 241. Op de N 241 bij Schagen linksaf, rotonde rechtdoor, over het spoor, dan bij stoplichten rechtsaf, daarna 1e straat linksaf, de Wilhelminalaan.

Vanuit Den Helder:

bij de Stolpen richting Schagen, bij stoplichten rechtdoor, rotonde 1e afslag rechts. Bij 4e stoplichten linksaf. Bij de volgende stoplichten linksaf, daarna 1e straat linksaf, de Wilhelminalaan

Openbaar vervoer:

station Schagen. De landbouwstraat inlopen, dat is richting stad/west. Bij 2e straat linksaf, daarna 1e straat rechtsaf, de Wilhelminalaan. Ca. 6 min. lopen.

Aanmeldingsformulier

T1011EN_RGB.gif