Kort verslag van de PETS 2013

In de uitstekend voorbereide PETS 2013 van ons District lag het accent op regionale samenwerking en op het ontwikkelen van een meerjarenvisie van de clubs op ledenbeleid, uitstraling en bewustwording en serviceprojecten.

De rondetafel gesprekken op vrijdagavond en zaterdagochtend onder leiding van de assistent gouverneurs inspireerden de inkomend clubvoorzitters.

In workshops kwamen de nieuwe regels van de Rotary Foundation, het moderne PR beleid, de uitgebreide water en sanitatieprojecten van het District en de fijne kneepjes van de clubadministratie aan de orde.

De late avond gaf ruim gelegenheid voor onderling overleg en fellowship. De DGE leidde vrijdagavond een plenaire discussie met algemene vragen en sloot de PETS af met een korte speech en de woorden Engage Rotary, Change Lives.

In de aansluitende Districtassembly kreeg RC Amstelveen-Nieuwer Amstel de Dirk Boonprijs voor communicatie en Districtssecretaris Alfred Schrijver de PHF speld met robijn voor zijn jarenlange intensieve inzet voor het district.

De vergadering keurde na uitleg over de bestuurlijke ontwikkelingen bij de RAN de districtsbegroting 2013-2014 bij acclamatie goed en steunde na langdurige discussie het voorstel tot oprichting van de districtsstichting.