2016-2017

Het was behoorlijk druk op de PETS van 18 en 19 maart in Purmerend! Al voor de vijfde keer was het daar zeer prettig en zinvol toeven.

Met bijna de voltallige groep inkomend voorzitters en soms een vervanger, alle regiovoorzitters annex assistent gouverneurs kwamen we vrijdag in de namiddag bij elkaar.

Inspirerend was de aftrap van Tonny Grimberg van Rotaryclub Almelo. Hij schetste met veel humor en informatie zijn traject van voorbereiding op het voorzitterschap van zijn club. Zijn presentatie en het te gebruiken analyse instrument stuurde hij ‘per kerende post’ en zijn nu op deze site te vinden en te downloaden.

Het daarop volgend diner liep naadloos over in de regiosessies. Inhoudelijke en praktische clubzaken en werken aan samenwerking stonden daarbij centraal. Tenslotte klonken er veel trommels en andere muziekinstrumenten die de late avond met drankje inluidden.

Zaterdagochtend werd het pas echt druk in Burggolf! Veel Rotarians uit het hele district waren geïnteresseerd in de acht workshops die voor het voetlicht werden gebracht.

We mogen vaststellen dat onderwerpen als ledenbeleid, PR en communicatie, jeugdactiviteiten, een project succesvol maken, waterprojecten behoorlijk in de belangstelling van veel clubs staan.

Ook de vierde bijeenkomst over Armoede paste zeer goed op deze PETS.

Waarvoor we ons ook allemaal (willen) inzetten, welke projecten en activiteiten we opzetten, ze passen hoe dan ook in het jaarthema 2016-2017 van Rotary International ‘ROTARY HELPT MENSEN’.