PETS 2020

Van ontvangst tot afsluiting

Vrijdagmiddag 6 maart 2020 om 17:00 uur worden uitsluitend de ink. voorzitters ontvangen door DGE Jelle Houtsma en de regiovoorzitters en zaterdag aan het begin van de middag eindigt de PETS.
(Vrijdagavond en zaterdagochtend vroeg is er een interactief programma voor uitsluitend de inkomend clubvoorzitters)

Daarna volgt de District Assembly en met een gezamenlijke lunch sluiten we af.

Waar?

We organiseren ook dit jaar de PETS weer dit jaar in

BURGGOLF IN PURMEREND
Westerweg 60, 1445 AD Purmerend

logo de purmer voor emailing
Route

Op zaterdagochtend 7 maart 2020 vanaf 9:00 uur zijn ook medebestuursleden, Rotaractors en geïnteresseerde leden hartelijk welkom bij de diverse workshops, het plenaire gedeelte en de District Assembly.

10.00 UUR – RONDE 1:

Ledenbeleid - Rotary in de lift, een pitch voor jouw club!

Heeft jouw club toekomst? Welke leden zoek je? Passen die leden bij je club? Potentiele leden kun je niet veranderen, je club wel? Wat voor club zoekt de nieuwe generatie professionals? Wat voor clubmodel kun je daarvoor ontwikkelen?

Jeugd - Wie de jeugd bindt, heeft de toekomst

Wie kent Interact? Een Service Club gesponsord door Rotary die zich richt op scholieren van 12 tot 18 jaar. Met Interact kunnen zij meedoen aan leuke projecten en zo een zinvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. Interact en de bijdrage die je hier als Rotaryclub aan kunt leveren komen tijdens deze workshop uitgebreid aan de orde. Natuurlijk wordt daarnaast ook aandacht besteed aan de verschillende uitwisselingsprogramma’s van Rotary voor scholieren en jongeren. Laat je informeren en inspireren door onze commissie Jeugd.

PR en communicatie - Rotary, vertel het verhaal!

Bij de Rotary kun je op vele verschillende manieren bijdragen aan goede doelen. We zijn People of Action. En dat dragen we uit. Ook om te laten zien dat Rotary een prima club is om je bij aan te sluiten. Hoe breng je jouw clubactiviteiten slim onder de aandacht? Incl. online en social media. Met informatie over het gebruik van Rotarylogo en naam; Rotary.org/brandcenter.

Rotaract - Rotary : Rotaract en Rotary versterk(t) elkaar

“Laat jongeren de architecten van de vernieuwing van Rotary zijn!” zei de komende Rotary International President Holger Knaack enkele weken geleden. Daarvoor moeten wij de samenwerking met die jongeren zoeken en verstevigen.
Succesvolle projecten en evenementen, waarbij een Rotaractclub en een of meer Rotaryclubs samenwerken, zijn inspirerend. Op basis van gelijkwaardigheid gebruik maken van elkaars kwaliteiten. Nog geen Rotaractclub in je regio? Zet ‘m op!

LeAd: Van attendance naar evenementen

Onze online ledenadministratie wordt uitgebreid met diverse nieuwigheden. Niet alleen maar attendance bijhouden maar ook evenementen organiseren (eventueel met gasten/niet-Rotarians).

Ook de aanpassingen in de Rotary App komen aan de orde!

11.45 UUR – RONDE 2:

Vocational - Zonder Vocational geen Rotary

Dat Vocational, de ethische overwegingen in ons doen en laten, dé leidraad is voor ons Rotary handelen, weet iedereen. Maar weet je ook wat Vocational voor jou als kersverse clubvoorzitter inhoudt?  En weet je hoe Vocational een prachtig middel kan zijn om te gebruiken bij het werven van nieuwe leden en als bindmiddel van je eigen club?

Rotary Foundation – Zet je schroom opzij: Gebruik onze spaarpot voor jullie project

Gebruik maken van de Rotary Foundation lijkt moeilijk, maar is het niet. Zeker niet als je weet dat er team klaarstaat om je van begin tot het eind te ondersteunen.
Kom met je ideeën voor een project.
De Rotary Foundation workshop helpt je over je aarzelingen heen en is je ideale begin voor het opstarten van je project.

Waterwerkgroep

Voor ons is de aanwezigheid van schoon en veilig water vanzelfsprekend. Voor veel te veel anderen niet. Schoon en veilig water is één van de belangrijke aandachtspunten van Rotary. Voor Hoe draagt jouw club een emmertje water bij? Kom naar de workshop voor tips en informatie over Rotary waterprojecten en de fundraiser ‘Wandelen voor Water’.

END PLASTIC SOUP

Nog maar enkele jaren geleden (2018) is de End Plastic Soup - campagne in ons district van start gegaan. Inmiddels hebben zich al honderden Rotaryclubs wereldwijd bij de campagne aangesloten. De eerste zaterdag van juni is inmiddels End Plastic Soup Actie dag. Dan gaan Rotaryclubs over de hele wereld aan de slag om plastic uit de natuur te halen. Wat kan jij als club bijdragen? People of Action ten voeten uit!

END POLIO NOW TULP - NAJAARSACTIE

We mogen niet stoppen met het bestrijden van polio. We zijn als Rotary in 2020 al 35 jaren succesvol bezig. Polio is bijna uitgeroeid. We maken de klus af. We gaan door, ook met de fundraising voor de End Polio Now campagne. En dat doen we al jaren met succes met de Nederlandse End Polio Now tulp. Kunnen we er in 2020 in ons district een grote najaar campagne van maken? Met veel aandacht voor Polio? En zeker ook veel zichtbaarheid voor Rotary? Kom brainstormen en help mee om de najaar campagne te vullen met jouw ideeën en voorstellen!

Afbeelding met lucht, buiten

Beschrijving is gegenereerd met zeer hoge betrouwbaarheid