2008

Op 14, 15 en 16 maart 2008 organiseert ons district (1580) een management trainingsweekend onder de naam RYLA – 2008 (Rotary Youth Leadership Award).

Het trainingsweekend is bestemd voor ‘young professionals’ tussen de 23 en 30 jaar, die aan het begin staan van hun carrière.

Deelnemers kunnen worden gesponsord door Rotaryclubs uit het Rotarydistrict 1580.

De vier Rotary clubs Amsterdam-Halfweg, Amsterdam-West, Amsterdam-Westertoren en Minerva bereiden het evenement voor. De locatie is bekend. Wij mogen gebruik maken van de faciliteiten van KPMG te Amstelveen. De deelnemers worden ondergebracht in een hotel in Amstelveen.

De afweging tussen zakelijke en ethische belangen in een Case Study met een hoge actualiteitswaarde staat centraal.

De in totaal circa 24 deelnemers worden in groepen van 4 begeleid door mentoren, mensen uit de verschillende Rotaryclubs die hun kennis en ervaring willen overdragen aan onze ‘young professionals’. Ook begeleiden zij de deelnemers individueel.

De mentoren ontvangen schriftelijke informatie vooraf en een mondelinge ‘briefing’ in een voorbereidingssessie.

Daarnaast zijn er een aantal rollenspelers die de rollen van het management, de ondernemingsraad, de politiek en de overheidsinstanties van de Case Study op zich nemen.

Wij vragen jullie om zo spoedig mogelijk binnen jullie club aandacht te geven aan RYLA 2008 en wel door:

·

het vinden en uitnodigen van jonge mensen (23-30 jaar, zie de folder voor het profiel) om mee te doen als deelnemer.
De eigen bijdrage voor een deelnemer is € 100,-. Daarnaast wordt van de werkgever van de deelnemer een bijdrage van € 500,- gevraagd. Indien deze werkgever niet in staat of bereid is deze bijdrage te betalen, dan is voor deze deelnemer een sponsoring op clubniveau van € 300,- benodigd.

·

het vinden van mentoren en rollenspelers.

Wij vragen jullie de opgave van kandidaten, mentoren en sponsoren vóór 15 februari 2008 op te sturen aan ons secretariaat.

Wij rekenen op jullie medewerking!

Met vriendelijke groeten,

de commissie RYLA 2008