Gouverneur Hans van Velsen

DG Hans van Velsen

Hans is geboren in Hilversum op 9 augustus 1938 en afgestudeerd in de civiele techniek en heeft later nog economie gedaan. Vanaf 1967 heeft Hans het procesmanagement gevoerd over een aantal grote bouwprojecten; ondermeer het Congresgebouw te Den Haag, de Stopera en de Arena te Amsterdam.Daarnaast is hij actief geweest in werkgeversvereniging, sportwereld, onderwijs, bejaardenzorg en zwakzinnigenzorg.  Thans is hij alleen nog werkzaam in twee waterschapsbesturen.

Hij is charterlid van RC Haarlemmermeerlanden vanaf begin 1991. Ook binnen Rotary heeft hij een aantal jobs verricht, zoals de organisatie van een districtsconferentie, het oprichten van een nieuwe club en het mede starten van de Medical Equipment Bank waar hij ook voorzitter van geweest is. Alles eigenlijk met als invalshoek: “belangstelling voor anderen en organiseren is gewoon leuk”.

Omdat Rotary bestaat uit de clubs en omdat de organisatie er is ten dienste van de clubs, gaat zijn belangstelling uit naar een goede communicatie en kennisoverdracht in Rotaryland. En dit geheel ten dienste van de inzet van de verscheidenheid aan beroepen in Rotary: ofwel Vocational Service. Met kennis van Rotary en middels communicatie in, tussen en naar de clubs is het leuker om in de clubs actief te zijn en daar plezier aan te hebben. Zo kun je“De Kunst van Rotary” beleven.