RYLA Dronten 2013

RYLA bouwt bruggen

23 september 2013

Soms lijken ze niet meer te bestaan, soms is er ineens een ware hausse. In district 1590 zijn in één maand tijd drie RYLA’s gepland: in Leeuwarden, Biddinghuizen en Zuidwolde.

In alle gevallen is het een samenwerkingsverband van meerdere Rotaryclubs dat voor de meerdaagse organisatie zorgt.

Telkens gaat het om een leadershiptraining voor jonge en ambitieuze studenten, globaal tussen de 20 en 26 jaar.

Ontwikkeling van leiderschapscapaciteiten staan centraal in het programma van ‘Rotary Young Leadership Award’. Op het programma staan lezingen, trainingen en rollenspellen.

Maar soms ook flink buffelen, om de moraal, coöperatie en leiderschapsaanleg te testen. In Biddinghuizen (waar de RC’s van Dronten, Lelystad en Emmeloord samenspanden) gebeurde dat deels in de stromende regen.

Met letterlijk en figuurlijk een echte Rotary-opdracht:

bruggen bouwen.