© 2021 Rotary in Nederland.

prikactie-op-het-twickel.dotx

Prikactie op het Twickel

Franse toestanden op het Twickel zaterdagochtend 13 maart? Wat deden die gele hesjes in de bermen, tussen de bomen en met giraffenbenen gebogen over sloten? Nee, geen protesten, maar een flitsende schoonmaakactie.

Zaterdagochtend, met code geel voor windstoten en met stortbuien in de verwachting, stonden circa twintig leden van Rotaryclub Delden-Borne, partners en enkele kinderen klaar om hun marsorders te krijgen. Eendrachtig hadden de afgezwaaide en de nieuwe rentmeester vijf routes uitgezet over het landgoed. In opvallende gele hesjes en gewapend met prikstokken en stevige handschoenen liepen de vijf ploegen ieder hun eigen route. Wandelend op anderhalve meter (!) pikten zij flink wat zwerfafval op. Ondertussen werd er natuurlijk ook gezellig gepraat en genoten van de mooie natuur met de eerste aarzelende tekenen van de lente. Het resultaat van een morgen wandelen, praten en prikken: twintig vuilniszakken met afval en het toch al zo mooie Twickel weer flink schoner.

Afbeelding met gebouw, grond, vuilnis, kleding

Automatisch gegenereerde beschrijving