opening konijnenburgh kinderboerderij Drachten
Mede mogelijk door de Rotary Drachten
Bloemen voor bewoners en verzorgers Warrenhove
Bloemen en muziek in Coronatijd
Installatie 4 nieuwe leden
Exchange student TY
Exchange student
Santa Run
Donatie aan de voedselbank Drachten
Donatie van € 6.300 aan de voedselbank
Santa Run

Welkom bij Rotary Drachten

Wat is Rotary nu eigenlijk?

Rotary International is ‘s werelds oudste organisatie van serviceclubs met ruim 1,2 miljoen leden, verdeeld over 34.000 clubs in meer dan 200 landen. Is dat niet elitair? Nee, kunnen we volmondig zeggen! Maar wat is Rotary dan wél? Rotary is een serviceclub. Dat betekent dat wij de samenleving dienen. Wij steunen goede doelen, zowel internationaal, nationaal als lokaal.

De leden van Rotary wereldwijd en hun goededoelenorganisatie bieden hun actieve hulp en financiële bijdragen aan o.a. poliobestrijding, schoon water, vluchtelingenhulp, basisonderwijs en alfabetisering, gezondheid en extra handen bij economische en sociale ontwikkeling in de buurt en ver weg.

Rotary in Noord-Nederland telt  ca. 2300 leden verenigd in 62 clubs. Lid worden is op basis van uitnodiging .Heb je interesse neem contact op met onze voorzitter Jorine Janssen; jorine.janssen@me.com  of vul een formulier in  via belangstelling aangeven .

Onze historie

Als een van de oudste Rotaryclubs van Friesland, opgericht in 1947, zijn wij al meer dan een halve eeuw actief als service- en vriendenclub die zich verbonden voelen door het Rotary Ideaal.

Rotary Drachten

De bijeenkomsten zijn in:

De Buorskip te Beetsterzwaag

De bijeenkomsten zijn één keer in de twee weken ( even weken) en beginnen om 17.45 met een drankje waarna we om ongeveer om 18.00 uur aan tafel gaan voor een warme maaltijd. aansluitend is er koffie waarna het programma begint. We bespreken clubzaken, zoals de projecten waar we mee bezig zijn. Daarna is er altijd wel drie kwartier over voor een thema. Soms is er een gast spreker of we vullen dit thema zelf in. Door de verscheidenheid in beroepen is er veel deskundigheid aanwezig!

Om 19.30 uur gaat iedereen zijn/haar eigen weg.

Bestuursleden:
 - Rita van Wel en Ytje Hofstra-de Jager (Voorzitters)
-  Jorine Janssen (oud voorzitter)
 - Eduard Talstra (Penningmeester)
 - Rita van Wel en Ytje Hofstra-de Jager (Secretaris)
 -  John Degener en Marion Meijer-Dijkstra ( inkomende voorzitters)

Wij hebben een zusterclub in Arnsberg, Sauerland

Interesse om lid te worden?

Samen iets voor de medemens in onze maatschappij doen en de onderlinge verbondenheid binnen de club zijn o.a. belangrijke redenen om lid te worden. Bovendien is het leuk om samen projecten uit te voeren.

Omdat onze leden een gevarieerd gezelschap aan beroepsgroepen vertegenwoordigen, krijg je door onderlinge gesprekken, voordrachten en bedrijfsbezoeken ook een beter beeld van hetgeen er buiten je eigen beroepsveld in de samenleving afspeelt.

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze club?  Neem dan gerust vrijblijvend contact op met één van onze voorzitters Rita van Wel; ritavanwel@gmail.com

Service above self