Gonnie Jongmans award 2013

Award voor informatievoorziening rondom de A-2 traverse Maastricht

Door de Rotary Club Elsloo-Maaskant is ter ere van en nagedachtenis aan haar eerste voorzitster, medeoprichter en Paul Harris Fellow, dr Gonnie Jongmans – Liedekerken, een Award ingesteld die haar naam draagt.

Aan de toekenning van de GJ Award is een geldbedrag van Euro 1.500,- verbonden met als herinneringsteken een kunstwerk dat speciaal is ontworpen voor de GJ Award 2013 en toepasselijk is voor het project dat de commissie heeft uitgekozen. Het kunstwerk is gemaakt door kunstenares Maria Bemelmans.

De Award 2013 is toegekend aan de GGD Zuid Limburg.

De winnaars van de GJA 2013: Sandra Akkermans en Fons Bovens.

Gonnie was als medisch milieukundige enorm betrokken bij haar vak; ze had:

Aandacht voor natuur, compassie voor milieu; interesse in duurzaamheid en hechtte veel waarde aan voorlichting en opleiding.

Dat alles uiteraard vanuit haar medische achtergrond, waarbij de geïntegreerde benadering van al deze elementen haar sterke punt was..

Rotary Club Elsloo-Maaskant beoogt met het toekennen van de Gonnie Jongmans Award deze hiervoren genoemde aspecten te benadrukken en hoopt daarmee ook voor een breed publiek aandacht trekkend te zijn.

Een genomineerde voor de Award moet daar dus aan voldoen.

Voor de Gonnie Jongmans Award 2013 heeft de Award commissie gekozen voor

“Naar een gezonde groene loper”

Het betreft een project van de GGD Zuid-Limburg in relatie tot luchtkwaliteit, geluidshinder, hinder door stof, roet en rook, alsmede veiligheid.

De projectorganisatie is in handen van Avenue2 en het projectbureau A2 Maastricht.

Voor nadere informatie kunt u met mij kontakt opnemen per email of telefonisch 046 437 5614.

Loes Klaasse-van Remortel

(commissie)lid Rotary Club Elsloo Maaskant