Uitje voor bewoners zorgcentrum

uitje

De bewoners van zorgcentrum 'De Holdert' kunnen dagelijks genieten van een adembenemend uitzicht over het nieuwe 'Wildlands Adventure Zoo'. Toch jammer dat zij veelal fysiek niet in staat zijn dit park zelf te bezoeken. Onze commissie communityservice nam zich voor daar wat aan te doen door op de laatste clubbijeenkomst van het jaar voor hen een uitje te verzorgen…

UITJE VOOR BEWONERS ZORGCENTRUM

We werden gastvrij ontvangen in ‘De Holdert’ met koffie, thee en een gebakje en voorgesteld/gekoppeld aan onze nieuwe, wat oudere vrienden en vriendinnen voor deze middag. Twee ‘jonge’ mannen vochten om mevrouw de Jong, maar duwden haar uiteindelijk gezamenlijk. Het was even zoeken, maar gelukkig konden ook de laatste rolstoelen nog worden geregeld.

De bemenste rolstoelen werden naar buiten gerold en in Wildlands konden we regelmatig even naar elkaar zwaaien en genieten van de stralende ouderen die voortgeduwd werden en hun ogen uitkeken. Vooral toen het wat donkerder werd en je ook het mooie lichtspel in het park kon beleven en zien. Voor de 88 jarige mevrouw die nog in kwieke pas (aan de arm van Tineke) met ons meeliep naast haar man in de rolstoel, was het ook geen probleem om zich te settelen in een stoel met een 3D bril op en zich tijdens de natuurfilm heftig heen en weer te laten schudden!

Na al deze avonturen kon iedereen weer bijkomen, nagenieten en lekker opwarmen onder het genot van een drankje, kopje heerlijke mosterdsoep en broodje kroket.

Namens de Holdert bedankte Pauline de Rotarians voor de mooie middag en de nieuw gesloten vriendschappen, die dus heel makkelijk ontstaan door elkaar simpelweg te ontmoeten. Een applaus van onze ouderen was een mooie afsluiting van een geslaagde middag.