interconjoint Brussel 2014

IMW Brussel 2014

De leden van onze buitenlandse partnerclubs kunnen in stijl aanreizen met de hogesnelheidstrein. Wij zullen het moeten stellen met een minder gelikte vorm van transport. Het zij zo. Dit is wat onze vrienden uit Herne-Bay voor ons hadden bedacht...

INTERCONJOINTMEETING BRUSSEL 2014

AANKOMST

Onze Britse vrienden hadden het laisser-fairebeginsel wel heel strak doorgevoerd bij het managen van dit weekend. Aanrijroute? Parkeren? Inchecken in NH Atlanta Hotel in het centrum van Brussel? Lunch? Wandelen naar het stripmuseum? Wat te doen na dat museumbezoek? Zoek het maar uit! Óf de buitenlandse vrienden werden ontmoet en waar werd dus geheel bepaald door het toeval.

STRIPMUSEUM

In de prachtig gerestaureerde art-nouveauomgeving van de voormalige Magasins Waucquez (Horta, 1903) werden we rondgeleid door een zeer deskundige jongeman. Bij één van zijn favorieten, Boerke, schoot hij spontaan in een deuk:

Prins Boerke en Doornroosje

This short movie was created along with the Belgian comic book artist Pieter de Poortere.
The story is based on his book "Dickie".

DINER OP HET DAKTERRAS

Het dakterras was gelukkig gereserveerd voor de rokers, de rest kon in aangenamer temperaturen van het diner genieten.

Het laat zich al raden: van een tafelschikking was geen sprake, zodat alle Franstaligen aan één tafel belandden, en de rest zich moeiteloos mengde. Zo werd het toch nog gezellig. Na het diner nog wat napraten in de bar, en daarna naar bed.

ATOMIUM

Na het ontbijt uitchecken en naar het Atomium. Daar zijn audiogidsen. Daarna afscheid (in eenzelfde stochastische chaos als bij het begin van de meeting) en huiswaarts. Al met al een geslaagde bijeenkomst.