2017 Pop-up restaurant

pop-up voor het goede doel

uit: emmen.nu van 9 maart 2017

Enkele weken geleden bruiste, siste en rinkelde het weer als vanouds in de keuken van het restaurant van het oude Dierenpark in Emmen. Rotaryclub Emmen ’t Loo organiseerde er een pop-up restaurant: een eenmalig kookevenement om geld bijeen te brengen voor Emmens goede doelen.

Leden en partners van Rotary ’t Loo wisten voor 120 personen een veel-gangen-diner op te dienen dat in een sterrenrestaurant niet zou misstaan. De gasten – waaronder hotelier Hans ten Cate - waren diep onder de indruk van het geserveerde menu en de organisatie van het geheel. Doel van dit culinaire evenement was het werven van financiële middelen voor de plaatselijke Stichting het Kopland en Stichting Leergeld.

Het Kopland vangt volwassenen en kinderen op die – bijvoorbeeld door huiselijk geweld – geen veilige thuissituatie meer hebben. Leergeld Emmen steunt kinderen die – door de financiële situatie thuis – niet mee kunnen doen aan allerlei normale schoolse en buitenschoolse activiteiten.

Het Kopland en Leergeld mochten afgelopen maandag elk een cheque van 2500 euro in ontvangst nemen van clubvertegenwoordiger Harm Meijer. Op de foto de organisatoren van het pop-uprestaurant en de gelukkige vertegenwoordigers van beide goede doelen.

D:\Dropbox\grittologie\99 Overige artikelen\Popup restaurant 2.JPG