2017 Joris' Kerstboom naar Emmen

Joris’ Kerstboom voor opnames naar Emmen

Geplaatst in emmen.nu op zondag 15 oktober 2017

Joris Linssen. © Henry Krul

Emmen / regio - Elk jaar leidt het tv-programma 'Joris’ Kerstboom' van de KRO-NCRV tot bijzondere gesprekken en ontboezemingen. Elk jaar strijkt presentator Joris Linssen in diverse Nederlandse steden neer met een gigantische kerstboom.

Inwoners kunnen er kaarten, brieven of foto’s van mensen die veel voor ze hebben betekend. Linssen probeert in een gesprek de verhalen te achterhalen. Dit jaar komt hij ook naar Emmen toe: op zaterdag 16 december staat hij voor de Grote Kerk op het Marktplein voor opnames van het populaire kerstprogramma.

Linda Wagenmakers

De gezamenlijke lokale Rotaryclubs in Emmen (Het Loo, Emmen en Monarch) tekenen voor de organisatie.

‘Het wordt een spectaculair programma’, glundert woordvoerder Roel Grit namens de drie instanties. Naast de komst van tv-coryfee Linssen zorgen de Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso uit Assen en musicalster Linda Wagenmakers geheel belangeloos voor extra sfeer met een optreden. Vanaf 19:00 uur kunnen mensen terecht bij de kerstboom voor de inloop of een fotomoment met Linssen. Daarna volgt het concert.

Goede doel

Volgens Grit hebben Roelie Lubbers, Jan Sijken, Wim Melenberg, Rita Borghmans, Harry Müller en Harry Leutscher als kartrekkers alle registers opengetrokken om de indrukwekkende lijst met namen te regelen. Bovendien schuilt er een goed hart achter het evenement. ‘Alle opbrengsten zijn bestemd voor het goede doel. Welke dat zijn, maken we nader bekend.’ Naast sponsorgelden en een bijdrage van de gemeente, worden er ook gerechten verkocht.

Achtertuin

Als voorpret staat in ieder geval het plaatsen van de 25 meter langer kerstboom op de agenda. Dat gaat op woensdag 6 december gebeuren. ‘Voorzitter Onno te Nuyl van Plaatselijke Belang Noordbarge heeft een exemplaar uit zijn achtertuin ter beschikking gesteld. De uitzending van de opnames door de KRO-NCRV volgt op Eerste Kerstdag.

Prominent

Naast Emmen, maakt Linssen dit jaar ook opnames in Maastricht, Dokkum, Leiden, Den Bosch en Deventer.

Volgens Grit komt Emmen ‘zeer prominent’ in beeld. Joris’ Kerstboom werd acht jaar geleden voor het eerst uitgezonden vanuit Den Bosch. Die Linssen is verder ook bekend van het programma Hello Goodbye.