IQ Quiz
haringparty
excursies
acties samen met de jeugd
goede doelen
Contacten met clubs in binnen- en buitenland
klik hier
helpen waar mogelijk en nodig
klik hier
natuurbeheer
diner op stal

website van ROTARYCLUB ETTEN-LEUR e.o.

Club no. 264 - District 1610 regio III

Opgericht 23 januari 1978
Rotarians van andere clubs zijn welkom op de clubbijeenkomsten mits aangemeld voor 10.00 uur via info@rotaryclubettenleur.nl

webmaster@rotaryclubettenleur.nl

Mailadressen:

secretaris@rotaryclubettenleur.nl
webmaster@rotaryclubettenleur.nl

De Zeemeermin

"De Zeemeermin" is als clubsymbool gekozen op grond van de locatie. Voordat Philips de Goede het Hertogdom Brabant en het Graafschap Holland in respectievelijk 1430 en 1433 in zijn Bourgondische staat wist te verenigen, liep de grens tussen deze twee leengoederen juist tussen Leur en Zevenbergen. De grens werd gevormd door de rivier de Mark en dus precies door ons district. Het was een grens tussen een hoog en droog gebied van klei en zand met bossen en een laag nat gebied met polders.

Pas op het einde van de 18e eeuw werd staats-brabant van wingewest tot een volwaardige provincie en kreeg het de huidige grenzen. De oude grens liep precies door ons district. De zeemeermin symboliseert de gedeelde eenheid in haar middel zelve terwijl boven en onderlijf een afspiegeling zijn van de twee samengevoegde gebieden.