Bomenplantdag 2022

Boomplantdag 9 maart 2022; drie Rotaryclubs slaan de handen ineen

Op een zonnige woensdagmorgen hebben 100 leerlingen van basisschool de Uilenpoort uit Baarle Nassau met veel enthousiasme 3.500 bomen gepland in het dal van het Merkske op percelen van Staatsbosbeheer. Dit gebeurde onder begeleiding van Rotary-vrijwilligers, medewerkers van Staatsbosbeheer, ouders en leerkrachten.

Dit project is een initiatief van Rotary Gilze-Rijen en Dongevallei, Roosendaal en Oosterhout.

Het doel van het project is door middel van duurzame aanplant en beheer van bomen de biodiversiteit te vergroten waarmee een positieve bijdrage wordt geleverd aan het milieu.

Kinderen spelen op deze dag de hoofdrol. Naast het planten van de bomen leren ze tegelijkertijd hoe belangrijk het is om goed voor de natuur te zorgen, voor nu en voor later. Leerkrachten kunnen met hun lesprogramma aansluiten op deze activiteit door bijvoorbeeld thema’s als duurzaamheid, gezondheid en milieu te bespreken. Alle kinderen kregen na afloop een certificaat.