20181117 en 0428 - Houthakken voor Kinderhospitaal Tanzania

Houthakken 2018 voor Stichting CNCC : kinderziekenhuis in Tanzania

Dit jaar hebben we op 28 april (uitgesteld van november 2017) en 17 november weer haardhout gezaagd, gehakt en gekliefd. De totale opbrengst van de verkoop van het hout was € 320, en dit is door Karel de Haas aangevuld tot € 550,-!

Traditiegetrouw komt deze via Stichting CNCC ten goede aan het Cornel Ngaleku Children Centre (CNCC), een kindercentrum in Tanzania dat is gebouwd en gefinancierd door de Tanzaniaan Michael Ngaleku Shirima. Hij heeft zichzelf lang geleden voorgenomen om kwetsbare kinderen van zijn land op te vangen en hen vanuit een veilige omgeving gezondheid, onderwijs en daarmee een toekomst te bieden.

Afbeelding met foto, verschillend, weergeven, show

Automatisch gegenereerde beschrijving

In februari 2005 is het Nederlandse echtpaar Piet en Olga de Haas een samenwerking met Michael Shirima aangegaan en zij hebben het centrum samen met hem opgebouwd.

Stichting CNCC