Rotary Santa Run 2019

- klaar voor de start – - foto’s Hermen Buurman -

Op vrijdagavond 20 december vond de allereerste Rotary Santa Run van Gouda plaats. Bijna 600 mensen verkleed als Kerstman dansten en liepen voor het goede doel. De Goudse binnenstad kleurde even helemaal rood. Onze nieuwe burgemeester Pieter Verhoeve opende het spektakel. De sfeer was grandioos. Serviceclubs Rotary Gouda, Rotary Gouda-Bloemendaal en JCI Gouda organiseerden gezamenlijk deze run.

Tijdens de Santa Run 2019 is ruim € 24.000 opgehaald. Een deel van het bedrag wordt besteed aan de aanschaf van een lift waarmee gehandicapten op de rug van een paard kunnen worden getild. Een ander deel van het geld is bestemd voor een zwemlift voor de Invaliden Sport Vereniging (ISV).

Na een spetterende warming up op de markt, vertrokken de deelnemers voor de route van drie kilometer door het centrum van Gouda. Sommigen renden het hele parcours zo snel mogelijk af, anderen liepen in een aangenaam eigen tempo. Weer anderen maakten er een ludieke optocht van. De run werd begeleid door veel muziek. Veel dank aan alle sponsoren en aan de vrijwilligers die zorgden dat alles in goede banen verliep. Maar de grootste dank gaat uit naar de deelnemers die van de avond een waarlijke happening maakten.

- burgemeester Pieter Verhoeve opent de eerste Rotary Santa Run in Gouda -

- Het marktplein stond vol deelnemers -

- Met veel plezier werd de route gelopen, ieder op eigen wijze –

- De run werd begeleid door muziek -