Doe Maar Dicht Maar

Rotary Club Groningen Bel Campo

Doe Maar Dicht Maar

Doe Maar Dicht Maar organiseert jaarlijks een poëziewedstrijd voor jongeren uit het
voortgezet onderwijs. De wedstrijd wordt afgesloten met een festival waarbij de winnaars
hun gedicht op het podium voordragen, naast professionele dichters en (muzikale) acts.
Naast de wedstrijd en het festival brengt Doe Maar Dicht Maar lesmateriaal uit en helpt
scholen met het organiseren van activiteiten op het gebied van poëzie.

RC Groningen Bel Campo stelt jaarlijks de Belcampo-oeuvreprijs ter beschikking

( op basis van 3 gedichten)

Het Poëziepaleis:

Doe Maar Dicht Maar is een van de projecten dat het Het Poëziepaleis organiseert. Het Poëziepaleis is hét landelijke aanspreekpunt voor iedereen die meer wil weten over poezie voor en door kinderen en jongeren. Het Poëziepaleis organiseert onder andere de wedstrijden Kinderen en Poëzie voor basisscholen en Doe Maar Dicht Maar voor het voortgezet onderwijs, verzorgt workshops en masterclasses, produceert lesmateriaal, publiceert dichtbundels en coacht jonge dichters. Het Poëziepaleis is productiehuis, kenniscentrum, ontmoetingsplek en vraagloket.

Rotary Club Groningen Bel Campo

Opgericht 18 mei 1992, Sponsorclub RC Groningen Zuid

Contactclub RC Telgte (BRD)

District 1590 Club nr 398, Int nr 28777