Leekstermeer Wandeltocht 2022

Wandel mee met de 15e Leekstermeer Wandeltocht op 21 mei 2022

Op zaterdag 21 mei 2022 kunt u weer deelnemen aan de Leekstermeer Wandeltocht. Inmiddels is dit wandelevenement in onze regio en ook daarbuiten een begrip geworden en is het aantal deelnemers over de jaren uitgegroeid tot over de 1000 per keer. Ook dit jaar zijn weer nieuwe aantrekkelijke routes uitgezet rond het Leekstermeer, de Onlanden en de Kop van Drenthe.

U kunt kiezen uit vier afstanden van 10, 17 ½, 25 en 40 km. Dus of u nu een gezellige wandeling wilt maken voor de ontspanning of juist een grote afstand wilt lopen om bijvoorbeeld te trainen voor de Nijmeegse Vierdaagse, het is allemaal mogelijk. De start en finish is traditioneel bij het Infocentrum Landgoed Nienoord te Leek. Op deze plek en ook onderweg is er weer op diverse plekken een muzikaal onthaal wat voor een feestelijke sfeer zorgt.

Dit jaar is deelname aan de wandeltocht alleen mogelijk door u vooraf in te schrijven. Inschrijving is inmiddels mogelijk via de site www.leekstermeerwandeltocht.nl. Hierop vindt u alle informatie over deelname aan de 15e Leekstermeer Wandeltocht en meer.

De opbrengst van de Leekstermeer wandeltocht komt weer geheel ten goede aan een goed doel in het Westerkwartier. Door deelname aan deze wandeltocht steunt u dit jaar namelijk tegelijk het werk van Stichting Leergeld Westerkwartier-Noordenveld.

Uw inschrijfbedrag voor de wandeltocht gaat volledig naar deze stichting. Het doel van Stichting Leergeld is kinderen van 4 tot 18 jaar in het Westerkwartier de mogelijkheid te geven om ook mee te kunnen doen aan sport, muziek of bijvoorbeeld een schoolexcursie. In steeds meer gezinnen lukt het niet meer om deze activiteiten voor hun kinderen te kunnen betalen. Voorkomen moet worden dat kinderen om die reden buiten spel komen te staan. Nu meedoen is straks meetellen.

(Voor meer informatie over deze stichting zie https://www.leergeld.nl/westerkwartier-noordenveld/)

De organisatie van de Leekstermeer Wandeltocht is in handen van Rotary Groningen-West