Leekstermeer Wandeltocht 2019

Afbeelding met gras, buiten, lucht, boom

Automatisch gegenereerde beschrijving

Leekstermeer Wandeltocht | zaterdag 18 mei 2019

Ieder jaar organiseert Rotary Groningen-West de Leekstermeer Wandeltocht (LMWT). Op 18 mei 2019 al weer de 14de editie. Er zijn wandeltochten van 10, 15, 25 en 40 kilometer in de omgeving van het Leekstermeer. De routebegeleiding en organisatie vindt plaats vanuit het info-centrum op landgoed Nienoord. Meer informatie en de inschrijving vindt u op www.lmwt.nl.

Door een groot aantal trouwe sponsoren kan ieder jaar een goed doel worden ondersteund. Het geld dat wandelaars voor deelname betalen gaat rechtstreeks naar het goede doel. Zo werden de afgelopen jaren een aantal lokale en maatschappelijk relevante doelen ondersteund. (vakantieweken Humanitas in Bakkeveen, Stichting Leergeld Westerkwartier, voedselbank Westerkwartier).

De gehele opbrengst van de 14de LMWT gaat dit jaar naar de 'Vrienden van Zienn' in Leek. Dit jaar is gekozen voor het ondersteunen van de crisisopvang in Leek. In de crisisopvang worden niet alleen volwassenen, maar ook kinderen opgevnagen. De thuissitautaie voor deze kinderen is soms niet veilig. De crisisopvang zorgt voor deze kinderen door ze wel een veilige omgeveing te bieden.

De huidige opvangmogelijkheden voor deze kinderen zijn beperkt. Er is behoefte aan een huiswerkruimte, speelgelegenheid en een beperkte renovatie van de ruimtes. De gehele opbrengst van de LMWT2019 zal hiervoor worden bestemd. Door deel te nemen aan de LMWT, alsmede door het aanschaffen van het LMWT wandelshirt, draagt u bij aan dit goede doel!